آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

هر آنچه والدین باید قبل از ثبت نام فرزندان در کلاس رقص بدانند

هر آنچه والدین باید قبل از ثبت نام فرزندان در کلاس رقص بدانند

هر آنچه والدین باید قبل از ثبت نام فرزندان در کلاس رقص بدانند
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/04/word-image-3.jpeg

سبک های مختلفی از رقص وجود دارد که برای هر خانواده ای سخت و گیج کننده است که انتخاب کنند فرزند خود را در کدام کلاس ثبت‌نام کنند. بهترین نوع، سبک یا رشته رقصی که فرزندتان باید شروع به یادگیری کند، باله است. اگر کودک شما باله را کسل کننده یا بیش از حد اصولی می داند، شروع یک کلاس در جاز، هیپ هاپ یا تپ هم خوب است، اما اگر رقص بیش از یک سرگرمی باشد، باید روی قدرت و انعطاف پذیری بدن و همینطور ایجاد خطوط زیبایی شناسی کار را دلپذیر میکنند. همه اینها پایه و اساس خوبی در باله فراهم خواهد کرد.
بسیاری از خانواده ها فقط یک کلاس رقص ابتدایی را برای فرزندشان انتخاب می کنند که بستگی به در دسترس بودن مکان، زمان و هزینه دارد. اما اگر استودیو انتخابی شما مجموعه‌ای از تمام کلاس‌ رقص ها را ارائه می‌دهد، چرا باید با باله شروع کنید؟

چرا باله بهترین نوع رقص برای شروع یادگیری بچه هاست؟
رقص باله پایه و اساس حرکت زیبایی را میسازد. این به بچه ها یاد میدهد که چگونه انگشتان پای خود را به شکلی نشانه بگیرند که برای چشم زیبا به نظر برسد، از بازوهایشان به خوبی استفاده کنند و در عین حال قدرت می گیرند، انعطاف پذیری را بیشتر میکنند، تعادل را افزایش می دهند و ماهیچه های اصلی را تقویت می کنند که در تمرین دیگر رقص ها مفید است.
فرزند من نمی خواهد باله یاد بگیرد و علاقه دارد هیپ هاپ یا تپ را یاد بگیرد. آیا این مسئله مشکلی ندارد؟
در صورتی که فرزند شما از همان اول روش دیگری از رقص را یاد بگیرد، اصلا مشکلی ندارد. مهم این است که فرزندتان به آنچه یاد میگیرد علاقه مند باشد تا انگیزه پیشرفت داشته باشد. بنابراین اگر آنها عاشق رقصیدن با موسیقی مورد علاقه شان هستند، یک کلاس هیپ هاپ یا جاز ممکن است برای آنها مفیدتر باشد تا اول عشق خود را به رقص تقویت کنند. اما اگر رقص به چیزی بیش از یک سرگرمی تبدیل می شود و فرزند شما می خواهد حتی در سبک رقص مورد علاقه اش پیشرفت کند، باید برای ساختن پایه ای قوی از تکنیک، قدرت و انعطاف پذیری برای تقویت رقصش در آن سبک، درس های باله انجام دهد.

چه سنی برای شروع کلاس های رقص بهتر است؟
بهترین سن برای شروع کلاس آموزش باله زمانی است که کودک به یادگیری رقص علاقه نشان دهد. این با کودکی که با هر صدایی که یادآور موسیقی است حرکت می کند و می رقصد یا دوست دارد با ضرب آهنگ خودش برقصد متفاوت است. آنها باید بخواهند مراحلی را که کسی به آنها آموزش می دهد یاد بگیرند و نه اینکه فقط از رقصیدن خودشان لذت ببرند و بی وقفه در اتاق چرخی بزنند و بگویند مراقب من باش، مرا تماشا کن! همچنین باید گفت که کودک شما باید بتواند بدون کمک از توالت استفاده کند، از توجه خوبی برخوردار باشد، بتواند یک سری دستورالعمل ها را دنبال کند و به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشد که حداقل یک ساعت بدون مراقب باشد.
باشگاه ورزشی کودکان اسپین، کلاس های باله کودکان را به صورت تخصصی توسط مربیان بین المللی و حرفه ای باله برگزار می کند. در این مجموعه، علاوه بر جنبه فیزیکی ورزش، به جنبه های روانشناسی آن نیز اهمیت داده شده و با حضور روانشناس کودک در باشگاه، کودکان علاوه بر ورزش کردن، از لحاظ روانی نیز حمایت می شوند. برای آشنایی با کلاس های آموزش آنلاین باله اسپین لینک زیر را مشاهده کنید: https://espinclub.ir/19701
آیا رقص برای بچه های نوپا خوب است؟
رقصیدن برای کودکان نوپا عالی است چون به رشد مهارت های حرکتی درشت، موسیقیایی، خلاقیت کمک می کند و راه خوبی برای کودکان نوپا برای اعمال انرژی اضافی است. کودکان نوپا عاشق کشف توانایی های بدنشان هستند و یک درس رقص مخصوصاً برای کودکان نوپا مانند درس من و مامان یا کلاس حرکت و موسیقی برای آنها عالی است.
برخی از روش‌های ساختاریافته‌تر آموزش باله، مانند RAD، برای کودکان از حدود 2.5 سالگی دروس ارائه می‌کنند. اگرچه این درس‌ها مبتنی بر حرکت خلاقانه هستند، اما بر پایه‌های توسعه در باله استوارند و بنابراین اگر قصد ثبت نام فرزند خود در کلاس‌های رقص در سنین پایین را دارید، گزینه‌ی عالی هستند.

برای شروع یادگیری کدام سبک باله بهتر است؟
در ابتدا، روش آموزش باله واقعاً به اندازه فردی که آن را آموزش می دهد مهم نیست. این به این دلیل است که معلم شما مسئول آموزش رقص فرزندتان است. آنها باید از آموزش به بچه ها، استفاده از رفتار، مواد و مراحلی که توجه کودکان را به خود جلب می کند، لذت ببرند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که کودک شما اصول باله را یاد می گیرد که هر روشی که شما مطالعه می کنید یکسان است. اگر فرزند شما معلم خود را دوست نداشته باشد، از آموزش رقص خود لذت نخواهد برد و می خواهد قبل از اینکه واقعاً شروع به کار کند، آن را ترک می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *