آموزش, آموزش آرایشگری مردانه (تصویری و رایگان), آموزش پیرایشگری مردانه, اخبار, کاردستی, مادر و کودک

پیرایش مردانه: آموزش صفر تا صد با 12 درس رایگان

پیرایش مردانه

پیرایش مردانه: آموزش صفر تا صد با 12 درس رایگان
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/03/word-image-90.jpeg

آراستگی و پیراستگی فقط مختص بانوان نیست و مردان هم نیاز دارند مرتب باشند. یکی از چیز هایی که در این آراستگی نقش دارد؛ موی شماست که نیاز به نگهداری دارند. روال مراقبت از موی مردان هم کاملا شبیه به زنان است (البته با برخی تغییرات) و شما نباید در انجام آن سهل انگار باشید. اغلب مردان موهای شان را یک جور تمیز و مرتب می کنند و در تمام 365 روز سال از همین روتین استفاده می کنند. وقت آن است که در این رویه تجدید نظر کنید و کمی بیشتر به جزئیات توجه کنید.
از آن جایی که ممکن است نسبت به روش ‌های درست پیرایش مو آگاه نباشید، ما در این مقاله نکات مهمی را در این زمینه در اختیارتان قرار داده ایم که ممکن است دوست داشته باشید تا از آن ها استفاده کنید. تمیز و آراسته کردن مو ها باعث می شود تا مدل آن ماندگاری بیشتری داشته باشد و حتی بهتر به نظر برسد.
نکات مراقبت از مو برای آقایان
از شستنِ بیش از حد مو ها خودداری کنید
حتی اگر لازم است روزانه دوش بگیرید، نباید هر روز موهای تان را بشویید. غافلگیر شدید! بله این درست است! فقط یک تا دو بار در هفته موهای تان را بشویید. علت این است که هر نوع شامپویی چربی های طبیعی مو های شما را از بین می برد و آن را خشک می کند و باعث خارش پوست سر خواهد شد .
میزان روغن طبیعی تولید شده توسط مو ها قطعا از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. شستن مو ها مخصوصا زمانی که مو های خشکی دارید، اهمیت بیشتر پیدا می کند. حتی مو های چرب هم لازم نیست بیش از دو بار در هفته شسته شوند. علاوه بر این، استفاده از نرم کننده بعد از شستن مو ها با هر نوع شامپویی ضروری است.
استفاده از شامپوی طبیعی که مواد شیمیایی کم تری دارد؛ همیشه توصیه می شود. یادتان باشد که لازم نیست شامپو را دو بار در طول شستشوی مو استفاده کنید. در هر بار استحمام یک بار شستن مو ها کافی است ( یعنی دو بار در هفته از شامپو استفاده شود ).
با موهای تان آرام رفتار کنید
مو های خیس تان را خیلی محکم مالش ندهید. با آن ها آرام رفتار کنید و برای آسیب نرساندن به موهای تان ترجیحا نوازش شان کنید. این قاعده اصلی تمیز کردن مو برای هر مردی است. وقتی مو خیس است، در حساس و آسیب پذیرترین حالتش قرار دارد. پس مراقب آن باشید.

هیچ وقت سعی نکنید موهای تان را به یک سمت شانه کنید
شانه کردن مو های کم پشت به یک سمت، برای پوشاندن جاهای خالی امری رایج است اما این یک روش اشتباه برای برخورد با این مشکل است . در عوض، بهتر است مدل مویی داشته باشید که مناسب مو های نازک و کم پشت تان باشد.
نرم کننده های حاوی تخم مرغ خوب هستند
تخم مرغ هم برای مو های مردان و هم برای زنان مفید است. مو های شما را به خوبی حالت می دهد و آن ها را سالم و درخشان می کند. همیشه بعد از این که حالت دهنده تخم مرغ را به موهای تان زدید، آن ها را با یک شامپوی مناسب بشویید.

موهای تان را از کلر دور نگه دارید
کلر می تواند برای مو های شما بسیار مضر باشد؛ بنابراین قبل از رفتن داخل استخر شنای دارای کلر، حتما موهای تان را با آب معمولی خیس و مقداری نرم کننده استفاده کنید . حتی بهتر است از کلاه شنا هم استفاده کنید. این کار از مو های شما در برابر کلر محافظت می کند.

هر چه مواد شیمیایی کم تر، بهتر!
استعمال محصولات مختلف روی موهای تان را به حداقل برسانید. مواد شیمیایی بیش از حد در نهایت مو ها را کدر می کند و باعث می شود تا درخشش طبیعی شان را از دست بدهند. مو ها با مواد شیمیایی خشن، خشک و شکننده خواهند شد؛ بنابراین سعی کنید برای موهای تان از مواد طبیعی استفاده کنید. رنگ کردن، صاف کردن یا فر کردن مو را به حداقل برسانید. تماس بیش از حد مواد شیمیایی می تواند به موهای تان آسیب برساند تا حدی که ممکن است راه برگشتی باقی نماند.
شامپو شفاف کننده می تواند کمک کننده باشد
اگر قبلا با استفاده از محصولات مختلف موهای تان را کدر کرده اید، از شامپوی شفاف کننده استفاده کنید. این نوع شامپو می تواند مواد شیمیایی مضر محصولات دیگر را از پوست سر و مو بشوید .
استفاده بیش از حد از سشوار ممنوع!
تا حد امکان از سشوار برای خشک کردن مو ها استفاده نکنید. خشک کردن طبیعی مو ها بهترین کار است. حتی اگر از خشک کن استفاده می کنید، آن را روی دمای کم بگذارید . اگر حرارت بیش از حد به مو ها داده شود، آن ها را وز، خشک و شکننده می کند. همین قضیه در مورد اتوی مو هم صدق می کند . به طور مشابه، مرتب کردن بیش از حد ریش هم نباید به طور مکرر انجام شود. از آن جایی که گرما برای مو های شما خوب نیست، از دوش گرفتن با آب داغ هم خودداری کنید.

کوتاه کردن مو خوب است
کوتاه کردن برای پیراستگی مو ها عالی است و آن ها را مرتب نگه می دارد. کوتاه کردن هر یک ماه و نیم یک بار ایده آل است. توصیه می کنیم صبح ها به آرایشگاه بروید؛ زیرا آرایشگر شما خسته نیست و بدون عجله کارتان را انجام می دهد.

از وسایل نامناسب برای موهای تان استفاده نکنید
استفاده از ابزار مناسب ضروری است؛ زیرا مو های شما بخش حساسی از بدن تان هستند. برای شانه کردن موهای تان از یک شانه با کیفیت که دندانه پهنی دارند استفاده کنید . بهتر است به جای شانه های بی کیفیت از انگشتان دست تان استفاده کنید.
دروس آموزش پیرایش مردانه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
7 فیلم رایگان آموزش آرایشگری مردانه فشن
می خواهید آرایشگری مردانه را اصولی، سریع و کامل بدون کلاس یاد بگیرید؟ این بسته آموزشی را تهیه نمایید
ما بهترین بسته خودآموز تکنیک های آرایشگری مردانه را در فروشگاه داریم.

اگر اصرار بر کلاس رفتن دارید: 5 تا ازبهترین کلاس های آموزش آرایشگری مردانه
به طور کلی روش کوتاه کردن مو در منزل در 8 مرحله خلاصه می شود
در این بخش مراحل اصلاح مو در خانه را به صورت مرحله به مرحله بررسی می کنیم.
مرحله 1 : ابزار اصلاح و کوتاه کردن مو را تهیه کنید  برای کوتاه کردن یا تراشیدن مو ها در خانه، تنها چیزی که نیاز دارید قیچی، شانه، موزر و سری هایش و کلیپس های تقسیم بندی مو است. این محصولات را می توانید به صورت آنلاین یا از فروشگاه های محصولات آرایشی پیرایشی تهیه کنید.
مرحله 2 : مو ها را تقسیم بندی کنید  با تقسیم بندی مو ها با کلیپس شروع کنید تا تفاوت بین بلند ترین نواحی (بالای سر) و نواحی کوتاه تر (دو طرف سر) مشخص شود.
مرحله 3 : سری مناسب ماشین موزر تان را انتخاب کنید  از شانه ای برای موزر استفاده کنید که کمی بلندتر از حد لازم باشد. این کار باعث می شود تا از احتمال اشتباه و خراب شدن مو ها هنگام کوتاه کردن پیشگیری شود.
مرحله 4 : طرفین را کچل کنید  همیشه از جلوی سر شروع و به سمت عقب حرکت کنید . سری موزر را از جلوی گوش در قسمت شقیقه روی سر قرار دهید و به سمت بالا حرکت کنید. وقتی به انتهای مسیری که مو ها را می زنید، رسیدید، مچ دست را به سمت بالا حرکت دهید . این کار را تا زمانی که به پشت سر برسید، ادامه دهید. سپس، به طرف دیگر بروید.
مرحله 5 : مو ها را فید یا محو کنید  برای محو کردن کناره ها و پشت سر، از یک شانه کوتاه ‌تر از آن چیزی که در مرحله دوم گفته شد، استفاده کنید. همان روند کوتاهی را از جلوی سر دنبال کنید، البته این بار ، فقط تا نصف محلی که تقسیم بندی شده کوتاه کنید و با سرعت موزر را تکان بدهید تا مو ها فید شوند.
مرحله 6 : مو های بالای سر را با هم ترکیب کنید  وقتی که دو طرف سر را به پایان رسانید، کلیپس های تقسیم بندی را جدا کنید، قیچی را بردارید و مو های بالای سرتان را مرطوب کنید. می توانید این کار را خیلی راحت با یک بطری اسپری انجام دهید . برای ترکیب مو های بلندتر با فید شده ها، یک شکل نیم دایره را در بالای سر تصور کنید . شما باید مو های کوتاه تر در دو طرف ‘دایره’ خیالی را با استفاده از شانه و قیچی کوتاه تر کنید.
مرحله 7 : قسمت های بالاتر را کوتاه کنید  مو های بالای سر را با زدن نوک شان به طول دل خواه کوتاه دهید. یادتان باشد؛ اینجا جایی است که باید طول مو بیشتر از بقیه جاها باشد. زدن نوک مو زمانی یعنی قیچی را عمود بر مو بگیرید تا بافتی به آن اضافه شود و انتهای آن طبیعی تر بماند.
مرحله 8 : قسمت جلویی را کوتاه کنید  در نهایت، مو های قسمت جلویی را با گرفتن به سمت عقب کوتاه کنید. با این کار وقتی دوباره مو را صاف روی سر می خوابانید ، از طول آن کاسته می شود. نکته شماره یک این است که وقتی موهای تان را در خانه کوتاه می کنید، بگذارید طول مو ها کمی بلند تر بماند تا بتوانید دوباره برگردید و در صورت نیاز آن ها را کوتاه کنید.
کاربردی: چه تجهیزاتی برای آرایشگری مردانه نیاز دارید.
چند نمونه جدید از مدل های فشن
کافی است روی هر تصویر کلیک کنید تا بزرگ نمایی شود:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *