آموزش, اخبار, جذابیت, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, لباس, مادر و کودک

چطور همیشه مرتب و تمیز باشم؟ (3 گام برای آقایان)

مرد تمیز و مرتب

چطور همیشه مرتب و تمیز باشم؟ (3 گام برای آقایان)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/04/word-image-31.jpeg

در این مطلب با کمک نکات روانشناسی، تجربه شخصی و پرسش از کارشناسان مد و زیبایی همه کارهایی که برای تمیز و مرتب بودن باید انجام دهید را آموزش می دهیم.
بخش اول: عادت های روزانه

1- هر روز دوش بگیرید. لازمه داشتن یک ظاهر آراسته و مرتب، این است که همیشه تمیز باشید. روزتان را با دوش گرفتن و استفاده از صابون دلخواهتان شروع کنید. سعی کنید هر روز دوش بگیرید مگر اینکه پزشک این کار را برایتان قدغن کرده باشد.

برخی صابون ها حاوی مواد شیمیایی کمتری هستند و آسیب کمتری به پوست می زنند. بهتر است از این نوع صابون ها استفاده کنید.

2- از دئودورانت استفاده کنید. بعد از دوش گرفتن باید بدنتان را خوشبو کنید. پس حتما از دئودورانت استفاده کنید. اگر به مواد تشکیل دهنده دئودورانت حساسیت و آلرژی دارید از محصولات فاقد آلومینیوم استفاده کنید. ضمنا برای پیدا کردن رایحه مناسب با بدنتان هم وقت بگذارید.
3- مسواک بزنید. شما باید حداقل روزی 2 بار مسواک بزنید؛ یک بار صبح و یک بار هم شب. اما این حداقلش است و بهتر است بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید.

علاوه بر این باید روزی یک بار از نخ دندان هم استفاده کنید. نخ دندان برای پاک کردن جرم میان دندانها بسیار مفید است. حتی اگر هفته ای یکبار هم این کار را انجام بدهید باز هم موثر است. نخ دندان با از بین بردن باکتری های جمع شده در دهان، بوی بد دهان را کاهش می دهد.

4- موهایتان را اصلاح و مرتب کنید. میزان موهای دست ها، پاها و قسمت های مختلف بدن در هر کسی با بقیه متفاوت است. با این حال برای اینکه همیشه تمیز و مرتب باشید در صورت لزوم بهتر است موهای دست ها، پاها و زیر بغلتان را اصلاح کنید. ضمنا ریش و سبیلتان را هم همیشه مرتب نگه دارید.

خانم ها برای اینکه تمیز به نظر برسند باید همیشه موهای دست ها، پاها و زیر بغلشان را بزنند اما آقایان مجبور به انجام این کار نیستند و حتی با وجود این موها باز هم می توانند تمیز و آراسته به نظر برسند.
کاری را انجام بدهید که فکر می کنید برایتان مناسب است. یادتان باشد نیمی از آراستگی و تمیزی ظاهری به اعتماد به نفس خودتان مربوط می شود.
اگر پوستتان حساس است بهتر است کمتر اصلاح کنید و از کرم های موبر مخصوص پوست های حساس استفاده نمایید.
بهترین مدل های موی مردانه در اینجا

5- وسایل و ملزومات ضروری را به همراه داشته باشید. برای اینکه در مواقع بحرانی از پس اتفاقات غیر منتظره بربیایید بهتر است همیشه در یک جعبه کوچک برخی وسایل لازم و ضروری را به همراه داشته باشید. لوازمی که می توانند خشکی پوست، شکستگی ناخن ها و یا موهای نامرتب شما را سریع درست کنند را با خودتان داشته باشید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.
در کیت شخصی تان می توانید وسایل زیر را قرار بدهید:

لوسیون یا نرم کننده
شانه کوچک
خوشبوکننده
آینه کوچک
گیره
کش سر (برای افرادی که موی بلند دارند)
عطر یا ادکلن
حوله جمع و جور
نخ و سوزن

6- حالت مناسبی به موهایتان بدهید. می توانید با استفاده از تکنیک های مناسب حالت دادن به مو، مدل موهایتان را عوض کنید. در ادامه چند محصول خوب برای حالت دادن به موها پیشنهاد می کنیم:

واکس موی Pomade مو برای موهای کوتاه و بافت دار مناسبند و باعث درخشندگی موها می شوند.
واکس موی Clay نیز برای جلا دادن و براق کردن موهای کوتاه بسیار عالی است.
واکس موی Mud باعث برطرف کردن در هم ریختگی موهای متوسط می شوند.
کرم ها می توانند موهای زائد و موهای بلند را کنترل کنند.
از ژل ها هم می توانید برای حالت دهی قوی و مرطوب نشان دادن موها استفاده کنید.

7- اگر موهایتان بلند است آنها را به روش مناسبی حالت بدهید. قبل از حالت دادن به موهایتان اول باید بفهمید که چه نوع مویی دارید. اگر موهایتان بلند است، ببینید برای اینکه آنها را دم اسبی ببندید چند بار باید موهایتان را پیچ بدهید. اگر فقط با یک بار پیچاندن بسته می شوند یعنی موهای ضخیمی دارید. موهای متوسط با 2 تا 3 بار پیچاندن بسته می شوند و موهای نازک هم بیشتر از این باید پیچیده شوند.
برای جلوگیری از وز شدن موها و برای اینکه موهای صاف و خوش حالتی داشته باشید یک سشوار با توان بالا (بالای 1800 وات) استفاده کنید.

موهایتان را فر کنید. اگر موی فر دوست دارید، وقتی موهایتان خیس هستند از یک موس موی سبک استفاده کنید و موهایتان را حالت بدهید. بعد از اتوی مو برای خشک کردن موها استفاده کنید.
موهایتان را صاف کنید. با استفاده از اتوی مو و شامپوها و نرم کننده هایی که برای صاف کردن مو مناسبند می توانید موهایتان را صاف کنید.
وقتی هنوز موهایتان خیس است می توانید از ژل های حجم دهنده مو استفاده کنید. این کار را شب انجام بدهید و موهایتان را ببندید و صبح روز بعد آنها را باز کنید.
اگر هیچ مدل مویی به شما نمی آمد می توانید از کلاه استفاده کنید.

30 نکته کاربردی برای اولین قرار (خانم‌ها و آقایان)
بخش دوم: لباس پوشیدن

1- لباس تمیز بپوشید. همیشه بعد از شستن و خشک شدن لباس ها آنها را تا کنید تا چروک نشوند. لباس های رنگی و مشکی را جدا بشویید و مراقب رنگ گرفتن لباس هایتان باشید. قبل از اینکه لباس ها را در ماشین لباسشویی بیندازید آنها را وارسی کنید تا دکمه شل یا پارگی نداشته باشند. لباس ها خوب تمیز بشویید و هیچ وقت لباس کثیف نپوشید.

اگر به خودتان اهمیت می دهید پس باید به لباستان هم اهمیت بدهید.
در صورت نیازاز غلتک پرزدار روی لباستان استفاده کنید.

2- گلوله های روی لباستان را تمیز کنید. گاهی اوقات نخ ها و الیاف لباس جمع می شوند و روی سطح لباس گلوله هایی ایجاد می کنند. برای برداشتن و از بین بردن این گلوله ها وسیله خاصی نیاز ندارید. اول لباستان را کاملا تمیز بشویید و بعد اگر متوجه وجود گلوله های نخی روی آن شدید با یک تیغ اصلاح معمولی آن ها را از روی لباس بردارید. بعد یک غلتک پرزدار روی لباستان بکشید تا کاملا تمیز و مرتب شود.

حواستان باشد موقع استفاده از تیغ به آرامی عمل کنید تا لباستان سوراخ نشود.

3- لباسی که دوست دارید بپوشید. اگر از لباسی خوشتان نمی آید، لازم نیست به خاطر مد یا خوشایند دیگران آن را بپوشید. وقتی لباستان مورد علاقه تان باشد بیشتر به تمیزی و آراستگی آن اهمیت می دهید. علاوه بر این پوشیدن لباس هایی که مورد علاقه و دلخواهتان هستند باعث افزایش اعتماد به نفستان هم می شود.

اگر کت و شلوار مورد علاقه تان را در یک فروشگاه پیدا نکردید به جاهای دیگر سر بزنید.

4- به سبک خودتان لباس بپوشید. ضمن اینکه علاقمندی ها و ترجیحات خودتان را در پوشیدن لباس لحاظ می کنید، بهتر است سبک خاص و جالبی هم برای خودتان داشته باشید. البته توصیه می کنیم تا حد امکان سبک ساده ای در لباس پوشیدن داشته باشید. لازم نیست حتما لباس های گرانقیمت بپوشید، همین که لباس تمیز و مناسبی به تن کنید یعنی مسیر را درست رفته اید.

دنبال چیزی بروید که می دانید برای شما مناسب است. اگر لباسی به نظرتان خوب آمد آن را امتحان کنید.
حتما لباسی بپوشید که کاملا اندازه تنتان باشد. لباس تنگ یا گشاد نپوشید.
همیشه قبل از خرید لباس آن را امتحان کنید و نظر بقیه را هم بپرسید.
ترفندهای لباس پوشیدن متناسب با هندسه ظاهری تان را در اینجا بخوانید

5- کفش تمیز بپوشید. معمولا همیشه اولین که چیزی که دیگران به آن نگاه می کنند کفش های شماست. کفش های شما چیزهای زیادی درباره شما به دیگران می گویند پس حتما آنها را تمیز نگه دارید! اگر به هر دلیلی کفشتان کثیف شده حتما قبل از بیرون رفتن آنها را به شکل مناسبی تمیز کنید.
6- از عطر و ادکلن مناسب استفاده کنید. یک لباس خوب با یک رایحه عالی و مناسب کامل می شود. دنبال عطری بروید که مناسب شماست و ضمنا این را هم یادتان باشد که نباید بیش از حد از عطر و ادکلن استفاده کنید چون باعث آزار دیگران می شود. بوی عطر شما باید توسط دیگران کشف شود نه اینکه آنقدر تند و زیاد باشد که همه از آن فرار کنند!

اگر به عطر و ادکلن حساسیت دارید می توانید از روغن های گیاهی با رایحه های مطبوع استفاده کنید. این روغن ها حتی می توانند استرس را هم در شما کم کنند و باعث افزایش روحیه تان بشوند.

7 – لباس های چرمی تان را ترمیم کنید. سالی دو بار لباس های چرمی تان را بازرسی و آنها را به طور کامل تمیز کنید. اگر لباس چرمی تان خشک یا پوسته پوسته شده از افرادی که در این کار خبره هستند بپرسید که با چه موادی می توانید آنها را ترمیم کنید.

لکه های خاک و گرد و غبار را با پارچه مرطوب از روی لباس یا کیف و کفش چرمتان پاک کنید. در صورت لزوم می توانید از صابون محافظ و نرم کننده چرم استفاده کنید. یادتان باشد که نباید چرم را خیلی خیس کنید.
هیچ وقت چرم را در معرض تابش مستقیم خورشید خشک نکنید.

20 ویژگی بارز آدم های باحال (کاملا ثابت شده)
بخش سوم: اهمیت دادن به ظاهر

1- موهایتان را کوتاه کنید و مدل بدهید. اگر موهایتان مدل خوب و مناسبی داشته باشند اعتماد به نفستان هم بالاتر می رود. حتی اگر می خواهید موهایتان را بلند کنید باز هم باید هر از گاهی برای رشد سالمشان و جلوگیری از موخوره آنها را کمی کوتاه کنید.

با آرایشگرتان راحت باشید و با او درباره مدل مویتان و قرار ملاقات بعدی تان برای کوتاه کردن موها صحبت کنید.

2- هر وقت لازم بود موهایتان را بشویید. کسانی که موهای صاف دارند ممکن است لازم بدانند که هر روز موهایشان را بشویند ولی کسی که موی فر دارد شاید به دفعات کمتری این کار را انجام بدهد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که شستن هر روز موها باعث خشکی مو می شود و مواد مغذی مو را از بین می برد.

شامپوی مناسب موی خودتان را انتخاب کنید.
اگر موهایتان فر است و بعد از شستن خیلی خشک می شوند از کاندیشنر استفاده کنید.
اگر موهایتان بلند است از نرم کننده استفاده کنید. موهای خشک آسیب پذیرتر هستند پس هیچ وقت اجازه ندهید موهایتان خشک شود.

3- ناخن هایتان را کوتاه کنید. ناخن های کوتاه تمیزتر به نظر می رسند. آقایان همیشه باید ناخن های کوتاه و مرتبی داشته باشند. اگر ناخن هایتان بلند است و نمی خواهید کوتاهشان کنید همیشه آنها را تمیز نگه دارید.

ناخن هایتان را نجوید. این کار مانع از این می شود که تمیز و آراسته به نظر برسید. همیشه با ناخنگیر ناخن هایتان را بگیرید و آنها را نجوید.

4- به آینه نگاهی بیندازید. قبل از بیرون رفتن از خانه به آینه نگاه کنید و خودتان را ببینید. آینه به شما کمک می کند تا لکه های روی صورتتان را ببینید و ظاهرتان را بررسی کنید. در آینه می توانید موارد زیر را ببینید:

جوش یا لکه های قرمز روی صورت
چروک لباس ها
موهای درهم و برهم
یقه نامرتب
لباس های نامتناسب

چجوری همیشه مرتب بنظر برسیم؟ (15 ترفند ویژه خانم ها)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *