آموزش, آموزش زناشویی, آموزش نکات روابط زناشویی موفق, اخبار, ترفند, کاردستی, مادر و کودک

چه کنم همسرم به من توجه کند؟ (18 روش کاملا موثر)

بی توجهی همسر به زن

چه کنم همسرم به من توجه کند؟ (18 روش کاملا موثر)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/08/word-image-43.jpeg

بخشی از زندگی منوط است به میزان تعاملات فردی و روابط ما با دیگران و در این میان موضوع روابط همسران بسیار حائز اهمیت است. اگر شما هم فردی هستید که احساس می کنید همسرتان نسبت به شما توجه چندانی ندارد و مانند گذشته برای او محبوب و جذاب به نظر نمی رسید، باید بگوییم راهکار هایی هستند که به کمک آن ها می توانید توجه و علاقه او را به سمت خود برگردانده و متمرکز کنید و دیگر عشق را از او گدایی نکنید! سعی کنید تقاضای عشق آخرین راهکار شما باشد.
در این مقاله سعی داریم شما را با راهکار هایی آشنا کنیم که در واقع بر بهبود روابط شما و همسرتان تاثیرگذار است. در ادامه 18 روش که شما را کانون توجه همسرتان می سازد ، عنوان شده اند:
1-مراقب غر زدن هایتان باشید
این که تصور می کنید همسرتان اصلا به شما توجهی ندارد، می تواند برایتان موضوع نا امیدکننده ای باشد. اما باید سعی کنید که شعله های عشق را بار دیگر در وجودش روشن کنید، بنابراین بهتر است که گاهی به او بگویید “کمی بیشتر از قبل به توجهت نیاز دارم.” .البته همسرتان ممکن است سریعا متوجه این موضوعات نشود.
در عین حال این که شما دائما این خواسته را از او دارید که بیشتر نسبت به شما توجه داشته باشد، به مراتب او رانسبت به خود بی میل تر می کنید! از طرفی این کار در واقع نوعی رنجش و دلخوری ایجاد می کند که در نوع روابط شما در کل روز تاثیر منفی می گذارد بنابراین این روش هرگز به شما کمک نمی کند که توجه او را به خودتان معطوف کنید.
20 راز زنان موفق در زندگی زناشویی (از زبان زوج های با تجربه)
یکی از عادات همسران این است که با غر زدن موجب رنجش یکدیگر می شوند بنابراین یکی از مواردی که احتمال شعله ور شدن آتش عشق تان در وجود همسر را کم می کند همین غر زدن های به ظاهر ساده است که در روابطت تان تاثیر منفی می گذارد بنابراین به خاطر داشته باشید با هر بار غر زدن باعث می شوید که همسرتان بیشتر شما را نادیده بگیرد و به مرور زمان این غرزدن ها موجب می شود تا نوعی دیوار دفاعی بین خودشان و شما ایجاد کنند که اصلا هیچ گونه خواسته شما را نشنوند.
2-سعی کنید به او نشان دهید که هنوز هم برایتان جذابیت دارد
ممکن است دلیل اینکه همسرتان انگیزه و توجه کافی به شما ندارد، این باشد که اصلا نسبت به خودش و روش زندگی اش احساس رضایت ندارد.شاید با گذشت سالها زندگی با یکدیگر، احساس می کند دیگر مانند روزهای اول به زندگی در کنار شما دلگرم نیست.یا شاید زیر بار مسئولیتهای سنگین روزمره و فشار پرداخت صورتحسابه،ا فرصتی برای شنیدن ندای درونی که کمی هم به فکر معاشقه با همسرت باش ،نداشته است.
پس سعی کنید شما آن ندای درونی باشید.کاری که اینجا از دست شما برمی آید این است که کمک کنید تا بتواند دوباره نسبت به خودش حس رضایتمندی پیدا کند.اگر اخیرا نسبت به شما توجه و مهربانی نداشته شاید بیشتر به این خاطر بوده که احساس دلگرمی نسبت به زندگی نداشته است. با اشاره به او بفهمانید که وجودش همچنان برایتان اهمیت دارد .

زیبایی ظاهرش را تحسین کنید و بگویید که واقعا برایم جذاب هستی. مردان نیز نیاز دارند از طرف همسرشان مورد تحسین قرار بگیرند. بنابراین همین اقدام به نظر ساده شاید بار دیگر آتش عشق تان را در وجودش شعله ور کند.
3-مسائل کوچکی را گاهی به عنوان راز با او مطرح کنید
به خاطر بیاورید زمانی را که اولین قرار ملاقات با همسر تان به عنوان عشق زندگی تان گذاشتید .در طی لحظاتی که باهم بودید، همه چیز برای تان به عنوان بار اول و تجربه ای جدید، انگیزه بخش بود اما به مرور زمان که نسبت به یکدیگر بیشتر انس و عادت پیدا کرده اید، به نوعی رفتار های فردی تان برای یکدیگر قابل پیش بینی است و شاید دیگر آن انگیزه تجربه های جدید روز های اول زندگی، چندان احساس نشود.
اگر چه در بین این روزمرگی ها که همه چیز طبق روال پیش می رود ، نیازی به پیش بینی موضوعی نیست اما گاهی هم موضوعاتی در این بین پیدا می شود که می توانید به عنوان یک موضوع جدید که تازگی دارد ،با او در میان بگذارید. خوب است در زندگی زناشویی گاهی هم همسران موضوعاتی جدید برای هم عنوان کنند و حرف تازه ای برای هم داشته باشند. در عین حال این که تصور می کنید همه چیز را در مورد او کاملا می دانید و به نوعی موضوعی در مورد او دور از پیش بینی وجود ندارد، چندان جالب نیست.
20 تا از نکات همسرداری موفق
4-لباس های زیبایتان را برای همسرتان بپوشید
این که همیشه در مقابل همسرتان با یک تی شرت گشاد ظاهر شوید، مستقیما زندگی زناشویی شما را نابود نمی کند اما تردیدی نداشته باشید که در کاهش میزان توجه همسرتان تاثیر می گذارد. مهم نیست تا چه حد با همسرتان احساس راحتی دارید ، واقعیت این است که او قلبش برای شما می زند و این تحریک قلب و احساساتی شدن او تا حدی منوط است به خوش ظاهر بودن شما.
هر از گاهی برایش لباس های سکسی و جذاب بپوشید. در عین حال به او بگویید چقدر از اینکه به عنوان همسر در کنارتان است، احساس خوشبختی می کنید.گاهی همسران فراموش می کنند چه چیزی روز اول آشنایی آن ها را نسبت به هم علاقمند کرد، پس اجازه ندهید این موضوع از ذهن همسرتان فراموش شود بنابراین لباس های زیبا بپوشید.

کمی آرایش کنید تا برایش به نوعی تداعی روز های اول آشنایی شود و اینکه چطور علاقه اش نسبت به شما شکل گرفت را فراموش نکنید . اینکه زمانی که در کنار همسرتان هستید، خوش ظاهر باشید و بهترین لباسهایتان را بپوشید، واقعا روشی تاثیر گذار است، چرا که به همسرتان نشان می دهد تمایل دارید زندگی متاهلی تان همچنان هیجان انگیز باشد. واقعا زمانی که با ظاهری دلربا در برابرش حاضر می شوید، دیگرچطور می تواند نسبت به شما بی توجه باشد؟
5- گاهی هم در کنار او ورجه ورجه کنید
شوخی و خوشمزگی هم از لازمه های روابط با همسر است. در بیشتر موارد، زندگی همسران بر اساس شور عشق و هیجان در قرار ملاقات اولیه شکل می گیرد اما با گذشت زمان روابط همسران گرفتار عادت و روزمرگی می شود اما شما اجازه ندهید آن شعله های عشق روز های اول آشنایی خاموش شوند.
البته توجه داشته باشید لحظه های کنار هم بودن فقط به مسائل احساسی تان خلاصه نمی شود .خوب است گاهی هم در کنار یکدیگر شوخی و دیوانه بازی داشته باشید .این کار ها نه تنها شما را از بند روزمرگی ها رها می کند، بلکه به همسرتان به نوعی نشان می دهد که هنوز عشق او را در دل و جان دارید بنابراین گاهی هم سر به سر او بگذارید وکمی بذله گو باشید. اجازه دهید بداند که هنوز هم برایتان اهمیت دارد و سعی دارید با کوچکترین موضوعی او را به وجد بیاورید.
6- در کنار همسرتان راحت و آسوده خاطر باشید
اگر تمایل دارید که کانون توجه همسرتان قرار بگیرید و به نوعی این شما نباشید که عشق را از او گدایی می کنید، باید به نوعی به او نشان دهید که برای با او بودن، به خوبی انرژی می گذارید. بی تردید این حس او را مثل یک آهنربا جذب شما خواهد کرد.
مردان مظهر قدرت بیشترند اما اینکه همسرتان متوجه شود در کنارش احساس امنیت و آسودگی خاطر دارید ، بسیار برایش حس خوشایندتری است تا اینکه تصور کند همه مسئولیت های زندگی برای اوست و شما در همه چیز به شدت به او وابسته اید. در پایان روز این راز را به او به نوعی ابراز کنید از اینکه در کنارتان بوده احساس امنیت و آرامش داشته اید. همیشه در خاطر داشته باشید در ایجاد حس توجه و علاقه به همسر هر چه بیشتر او را بخواهید به زور به سمت خود بکشید، بیشتر از شما فاصله می گیرد اما اگر با نرمی و صبوری او را به سمت خود جذب کنید ، قطعا لحظه ای درنگ نخواهد کرد و به سمت شما باز می گردد.
7- در برقراری تماس پیشقدم شوید
دلتگ همسرتان هستید؟ خب به او تلفن بزنید. دلتان می خواهد لحظات بیشتری را در کنارش بگذرانید؟ برنامه ریزی کنید و تعطیلات را باهم بیشتر بگذرانید. یکی از اشتباهات خانم ها این است که تصور می کنند مردان از آنچه در ذهنشان می گذرد، باخبرند!
یکی از روش هایی که همسرتان را نسبت به شما جذب می کند، این است که برنامه هایتان را با هم تنظیم کنید. او از این که شما دلتنگش شده اید، خبر ندارد مگر این موضوع را به او ابراز کنید و یا ممکن است زمانی را برای با شما گذراندن در تعطیلات اختصاص ندهد، مگر شما برای این کار پیشنهاد بدهید. پس همیشه منتظر او در این خصوص نمانید. شما پیشقدم شوید. مثلا زمانی که در کنار او در رختخواب هستید ، سر صحبت را شما باز کنید. علاوه بر این در نگاه بعضی مردان، اینکه شما روابط خود و او را رهبری کنید ، لذت بخش تر است تا اینکه صرفا منتظر آن ها بمانید تا شروع کننده موضوعی باشند.
8-گاهی هم با دوستان تان در ارتباط باشید
بهترین نوع ازدواج آن است که با شکل گیری آن، بقیه روابط فرد از بین نرفته باشند. بنابراین بهتر است گاهی علاوه بر اینکه دائما در کنار همسرتان هستید زمانی را هم برای روابط اجتماعی خود اختصاص دهید.
در واقع این یک ازدواجی سالم و موفق است که با وابستگی بیش از حد به همسر به دیگر روابط اجتماعی خود آسیب وارد نکرده اید. به عنوان مثال دائم به همسرتان گوشزد نکنید که چرا زمانی را در کنار شما نمی گذراند ، در عوض گاهی هم با دوستانتان قرار ملاقاتی بگذارید تا این که با ایجاد حس وابستگی بیش از حد به همسر، او را خفه نکنید.
9- در اتاق خواب حرف های آتشین بزنید
یکی از توصیه های کلیشه ای به نوعی همین مساله است که مسائل جنسی برای مردان همیشه اهمیت دارد. این که حتی گاهی بعد از گذشت بیست سال زندگی مشترک و با وجود فرزند، هنوز هم نسبت به این موضوع حساسند بنابراین بیشترین مکانی که می توانید توجه او را به خود معطوف کنید، اتاق خواب است.
در واقع با ابراز علاقه به او وانمود می کنید که هنوز وجودش برایتان اهمیت دارد و این به نوعی تعهدی دوباره با او است و در تقویت روابطت تان تاثیرگذار خواهد بود. وقتی همسران در روابط جنسی نسبت به شما دلگرم باشند، قطعا در مورد دیگر مسائل و جنبه های زندگی نیز در کنارتان خواهند بود. این ترفندها در اینجا گفته شده اند
10- گاهی به موضوعات جزئی مرتبط به او هم توجه کنید
اگر تمایل دارید همسرتان نسبت به شما علاقمند باشد، چرا خودتان این گونه رفتار نمی کنید؟ خوب است هر از گاهی به او ابراز کنید که حتی کوچترین موضوعی درباره او برایتان اهمیت دارد و در عین حال وجود و شخصیتش برای تان همچنان جذاب است.
اجازه دهید او بداند احساستان نسبت به او مثل گذشته است و پروانه ها مثل روز اول آشنایی بالای سرتان می چرخند! باور کنید که نتیجه این روش را در پایان روز خواهید دید .اگر می خواهید همسرتان بیشتر به شما توجه کند، سعی کنید زمان بیشتری را برای کنار هم بودن اختصاص دهید ، نسبت به او مهربان تر باشید و به طور کلامی و یا گاهی با اشاره غیر مستقیم ، عشقتان را ابراز کنید.
11- گاهی اجازه دهید همسرتان تنها باشد
یکی از تفاوت های اصلی مردان و زنان در این است که مردان نیاز دارند گاهی تنها باشند. البته گاهی همه افراد چه زن و چه مرد ، این نوع احساس نیاز به تنها بودن را دارند اما در هر حال این نیاز در مردان به مراتب بیشتر است که البته دلایل متعددی هم دارد و شاید یکی از این دلایل آن است که زنان نسبت به مردان اجتماعی ترند و مردان در خلوتشان خوشترند.
بنابراین گاهی ممکن است از این که بار زندگی خود و دیگری را به عنوان همسر به دوش می کشند، این حس تعهد به زندگی خسته شان کرده باشد بنابراین یکی از زمان هایی که مردان به نوعی از شما تا حدودی دوری می کنند، شاید به همین دلیل باشد. پس به جای این که شروع به ابراز عشق بیشتر و بیشتر به همسرتان کنید، اجازه بدهید کمی تنها باشد. به او فرصتی دهید تا نفسی تازه کند.
12- برای او ارزش قائل باشید.
وقتی با همسرتان پیمان زناشویی می بندید به نوعی متعهد به نیاز ها و خواسته های یکدیگر می شوید. شاید گاهی درصدد تغییر روش های فکری و عقاید او باشید. در حالی که باید بدانید او انسانی است با افکار و عقاید و منش منحصر به فرد خود. بهتر است به جای این که سعی در تغییر افکار و رفتار او داشته باشید، برای افکار و اعتقاداتش ارزش قائل باشید.

13- به او انگیزه بدهید تا خودش هم حق انتخاب داشته باشد
یکی از بیشترین دلایلی که مردان نسبت به همسرانشان بی علاقه می شوند ، آن است که گاهی احساس می کنند از خود حق انتخابی ندارند. گاهی زنان حتی در کوچکترین تصمیم گیری های همسر خود هم دخالت می کنند و به آن ها حق هیچ گونه تصمیم گیری نمی دهند.
از اظهار نظر در مورد مسائل کاری خودش گرفته تا رنگ دیوار اتاقش به او اظهارنظر می دهند ، به گونه ای که مرد احساس می کند از خود حق انتخابی ندارد.به این ترتیب به مرور زمان ، این نوع زندگی متاهلی برای همسر به نوعی خسته کننده می شود بنابراین سعی کنید به او هم حق انتخاب بدهید و در عین حال ابراز کنید که افکار و نظراتش در تصمیم گیری ها برای تان اهمیت دارد.
14- خودانگیزه باشید
شاید یکی از دلایلی که همسرتان نسبت به شما کم تر توجه نشان می دهد، آن است که قبلا بیشتر در نظرش شاداب تر و با انگیزه و پرتکاپو بوده اید و شور جوانی در شما موج می زده است. سعی کنید باز هم برای همسرتان از تجربیات و افکار و عقاید ناب خود بگویید . سعی کنید به نظر یکنواخت و اسیر روزمرگی ها جلوه نکنید. این که 5 یا 10 یا 20 سال عمر زندگی مشترکتان باشد، به این معنا نیست که واقعا به مفهوم زندگی در کنار یکدیگر پی برده اید.
رازهای طلایی همسرداری (20 راز برتر)
15- رفتار های مثبتی با همسرتان داشته باشید
ممکن است زمانی که با همسرتان دچار اختلاف شدید ، رفتار های منفی زیادی از شما سرزده باشد و تمام مدت در همان حالت عصبانی و ناراحت مانده باشید اما بهتر است شرایط را در این حالت بدتر نکنید. بالاخره یکی از شما دو نفر باید قائله را ختم کند.
سعی کنید گاهی شما پیش قدم باشید . بزرگی کنید و با مهربانی و عشق بیشتر بحث را تمام کنید و اجازه ندهید این مشاجره موجب خلا عشق بشود. وقتی با وجود این شرایط همچنان به عشق و مهر نسبت به همسرتان پایبند باشید ، ناگزیر او نیز متوجه خطا های خود می شود و نسبت به شما بی توجهی نخواهد کرد و طولی نمی کشد که دست در دست یکدیگر و در کنار هم خواهید نشست.
16- هر از گاهی برایش هدیه بخرید
هیچ وقت تصور نکنید دیگر از شما سنی گذشته که هدیه ای به همسرتان بدهید و یا این که هرگز در نظرتان، خرید هدیه برای همسر کاری خسته کننده تلقی نشود. یکی از روش هایی که می توانید توجه همسرتان را نسبت به خود جلب کنید خرید هدیه برای او است که به نوعی او را غافلگیر کند . علیرغم همه مشکلاتی که با او دارید، سعی کنید کمی وقت بگذارید و برای او هدیه مناسبی تهیه کنید. او با این کار با خودش بیشتر فکر می کند و از خود می پرسد ” آیا من نسبت به همسرم بی توجه هستم و آیا در نوع روابطم با او اشتباه عمل می کنم؟”
17- به زبان عشق همسرتان توجه کنید
اوایل زندگی و در دوران ماه عسل، اغلب زوجین می توانند نسبت به بسیاری مسائل مربوط به همسرشان آشنا شوند. یکی از این موارد شناخت نوع زبان عشق همسر است که در واقع موضوع بسیار مهمی است . گاهی همسران، عشق خود را به طور کلامی ابراز می کنند و گاهی آن را غیر مستقیم و به لحاظ رفتاری نشان می دهند بنابراین این بار با دقت موضوع را ارزیابی کنید این که آیا همسرتان واقعا شما را نادیده می گیرد و نسبت به شما بی توجهی می کند یا خیر . این شما هستید که هنوز با زبان عشق او آشنا نشده اید.

18- روی خودتان سرمایه گذاری کنید.
واقعیت این است که مردان در روابط جنسی بیشتر به جنبه های فیزیکی توجه دارند. در حالی که در روابط جنسی زنان بیشتر به ابراز عشق اهمیت می دهند بنابراین اگر نسبت به این موضوع مهم چندان توجهی نداشته اید، شاید یکی از دلایل بی توجهی همسرتان نادیده گرفتن این مساله باشد.
بنابراین به تقویت جسمی و ظاهر فیزیکی خود اهمیت بیشتری بدهید .در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید و یا در خانه متعهد به انجام تمرینات ورزشی باشید بنابراین وقتی همسرتان متوجه شود برای تناسب اندام خود ارزش بیشتری قائل شدید، نسبت به شما بیشتر علاقمندی نشان می دهد و به نوعی این ابراز عشق و نوجه بیشتر همسر را مدیون فعالیت های ورزشی تان هستید. بهترین ورزشها برای داشتن شکم و کمر صاف
در ادامه: این 50 حرف را هرگز به همسر خود نزنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *