آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

چگونه دوست پیدا کنیم؟

چگونه دوست پیدا کنیم؟

اگر یاد نگیریم که چگونه دوست پیدا کنیم و دوست داشتنی باشیم، در زندگی رنج‌های بزرگی را با خود حمل می‌کنیم. در این مطلب مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی را یاد می‌گیریم.
بی‌گمان یکی از مهمترین مسائل عصر حاضر این است که چگونه دوست پیدا کنیم؟ مطمئنا این جمله معروف را که می‌گوید:« اگر می‌خواهی نسبت به یک شخص شناخت پیدا کنی به دوست و رفیق او نگاه کن» را شنیده باشید که این از اهمیت این موضوع سخن می‌گوید. می‌خواهیم به شما کمک کنیم در عصری که دوست و دشمن سخت سوا می‌شود و انسان‌ها به شدت شخصیت پرسونا دارند، یک دوست و همراه خوب در زندگی پیدا کنید. اگر شما هم در شناخت انسان‌ها و آشنایی و دوست‌یابی مشکل دارید تا انتهای مقاله چگونه دوست پیدا کنیم، با ما همراه شوید.
بی‌گمان یکی از مهمترین مسائل عصر حاضر این است که چگونه دوست پیدا کنیم؟ مطمئنا این جمله معروف را که می‌گوید:« اگر می‌خواهی نسبت به یک شخص شناخت پیدا کنی به دوست و رفیق او نگاه کن» را شنیده باشید که این از اهمیت این موضوع سخن می‌گوید. می‌خواهیم به شما کمک کنیم در عصری که دوست و دشمن سخت سوا می‌شود و انسان‌ها به شدت شخصیت پرسونا دارند، یک دوست و همراه خوب در زندگی پیدا کنید. اگر شما هم در شناخت انسان‌ها و آشنایی و دوست‌یابی مشکل دارید تا انتهای مقاله چگونه دوست پیدا کنیم، با ما همراه شوید.
در این مقاله قرار است به سئوالات زیر پاسخ دهیم؟

چگونه دوست پیدا کنیم؟
معرفی کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی؟
فن بیان تا چه اندازه در روند دوستیابی موثر است؟

 چگونه دوست پیدا کنیم؟
داشتن دوست آن هم دوست‌های خوب جز رموز موفقیت افراد است. اصلا یک اصل اثبات شده است که افراد شبیه پنج فردی می‌شوند که به شدت به آنها نزدیک هستند. پس به همین دلیل باید دقت بسیار زیادی در انتخاب دوست داشته باشیم و هیچ موضوعی مهمتر از این موضوع نبوده است. پس این مطلب که چگونه دوست پیدا کنیم بسیار مهم جلوه می‌کند برای همین افراد باید بدانند چگونه دوست پیدا کنند و البته چگونه دوست خوب پیدا کنند.
یکی از راه‌های پیدا کردن دوست این است که به خودتان اهمیت دهید. افرادی که برای خودشان اهمیت قائل می‌شوند در بین افراد از محبوبیت و کاریزمای بسیار زیادی برخوردار هستند و همین کاریزما سبب می‌شود بدون هیچ زور و زاری افراد خود به شما پیشنهاد دوستی دهند. پس خودتان برای خودتان اهمیت قائل شوید.
راه دیگری که برای دوست پیدا کردن اهمیت دارد این است که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. وقتی که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید در ارتباط با افراد بهتر عمل می‌کنید و با دیگران راحتتر ارتباط می‌گیرید.
موضوع دیگر موثر در پیدا کردن یک دوست این است که عزت نفس بالایی داشته باشید. وقتی در برخورد با دیگران عزت نفس داشته باشید یعنی کسی که خودش برای خودش ارزش و احترام قائل است برای دیگران نیز ارزش و احترام قائل است و همین می‌شود که در ارتباط با دیگران هم ارزش و احترام قائل خواهد شد بهمین دلیل افراد زیادی خواهان دوستی با شما می‌شوند.

معرفی کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی؟
شما برای پیشرفت و رسیدن به آگاهی در هر زمینه‌ای نیاز به مطالعه کتاب‌های خوب و گوناگون دارید. یکی از کتاب‌هایی که مطالعه آن بسیار در روند دوستیابی و پیدا کردن دوست را به شما توصیه می‌کنم کتاب آیین دوستیابی از آقای دیل کارنگی است که یک کتاب بسیار تا بسیار معروف و پرفروش است. در زیر به طور خلاصه به مطالب و سرفصل‌های این کتاب اشاره خواهیم کرد.
کتاب آیین دوستیابی از دیل کارنگی کتابی است که در نه فصل به طور کامل آیین دوستیابی را توضیح داده است و خواندن آن به همه توصیه می‌شود.
جناب دیل کارنگی در فصل اول این کتاب این موضوع را بیان می‌کند که فنون اساسی سلوک و رفتار با دیگران باید چگونه باشد. سعی کنید در ارتباط با دیگران انتقاد تند و زننده نداشته باشید و اگر قرار به انتقاد است به شیوه‌ای صحیح و اصولی از فرد انتقاد کنید و به گونه‌ای که او ناراحت نشود و بداند قصد شما از انتقاد فقط پیشبرد زندگی‌ او به شیوه‌ای صحیح باشد.
دیل کارنگی در فصل دوم کتاب آیین دوستیابی به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه در افراد انگیزه و میل انجام یک کار را ایجاد کنید و سعی کنید آنها را اجبار نکنید. عمیق‌ترین انگیزه در آدمی میل به مهم بودن است.
دیل کارنگی در فصل سوم کتاب به این موضوع اشاره می‌کند که مثلا در ماهی گیری یا در به تله انداختن یک موش سعی می‌کنید که یک خوراکی مورد توجه و مورد علاقه آن را بر سر تور ماهیگیری یا در تله بگذارید پس چرا در ارتباط با دیگران است روند را انجام نمی‌دهید؟ چراه به امیال دیگران توجه نمی‌کنیم؟
دیل کارنگی در فصل چهارم این کتاب به این موضوع اشاره می‌کند که برای داشتن دوستان صمیمی باید نسبت به آنها محبت واقعی، عمیق و از ته دل داشته باشیم. البته موضوع دیگر این است که بدون توقع به آنها خدمت کنیم و به دنبال هیچ نفعی در دوستی و مشایعت با آنها نباشیم.
دیل کارنگی در فصل پنجم کتاب آیین دوستیابی به این موضوع اشاره می‌کند که همیشه لبخند بزنید و اعمال رفتاری بیشتر از گفته‌ها بر دل می‌نشیند و یک تبسم می‌تواند که شما را دگرگون کند و سبب ایجاد دوستی شما شود. هر چند که علاوه بر این افراد خوشرو از کاریزما بی‌نظیری برخوردار هستند.
دیل کارنگی در فصل ششم این کتاب به این موضوع اشاره می‌کند که نام افراد را به خاطر بسپارید و البته اینکه از شنیدن نام خود بسیار خوشحال می‌شوند.
دیل کارنگی در فصل هفتم به این موضوع اشاره می‌کند که باید فن بیان بسیار خوبی در گفتگو داشته باشد که بتواند افراد را به خود جلب کند.
دیل کارنگی در فصل هشتم این کتاب عنوان می‌کند که با افراد در زمینه موضوعات دوست داشتنی آنها هم‌صحبتی کنید که این هم‌صحبتی با آنها سبب می‌شود که افراد به شما علاقه‌مند شوند.
دیل کارنگی در فصل نهم این کتاب به این موضوع اشاره می‌کند که از صمیم قلب به افراد خوبی کنید و همواره سعی کنید که حرف دلنشینی به افراد بزنید.

فن بیان تا چه اندازه در روند دوستیابی موثر است؟
فن بیان و علم بیان بسیار تا بسیار سبب کاریزماتیک بودن افراد شده و سبب می‌شود که افراد به شما جذب شده و شما را در روند دوستیابی موثر خواهد بود. پس یک کار بسیار خوبی که می‌تواند در روند دوستیابی به شما کمک می‌کند این است که در زمینه فن بیان و مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش دهید. آموزش سخنرانی و فن بیان را در خود تقویت کنید. بی‌گمان می‌توانید برای پیدا کردن یک دوست خوب فقط و فقط روی همین موضوع تمرکز کنید.
برای مطالعه مقاله آموزش سخنرانی و فن بیان کلیک کنید.
اهمیت فن بیان در ارتباطات
امروزه داشتن یک فن بیان قوی یکی از مهارت‌های مهم زندگی حساب می‌شود که هر کسی برای رشد و شکوفایی نیاز هست تا این مهارت مهم را یاد بگیرد. فن بیان را چه کسانی باید یاد بگیرند؟
کسانی که می‌خواهند به جایگاه والاتری برسند
کسانی که می‌خواهند با دیگران به روابط غنی و پایدار برسند.
کسانی که می‌خواهند در نزد دوستان‌شان محبوب و جذاب باشند
در این مورد موسسات و سایت‌های خوبی وجود دارد که تکنیک های فن بیان و سخنوری را به شما آموزش می‌دهند که می‌توان به طور مثال به آپارات،بهارمن،فرادرس، یوتیوب اشاره کرد.
 حرف پایانی مطلب چگونه دوست پیدا کنیم
چگونه دوست پیدا کنیم؟ معرفی کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی؟ فن بیان تا چه اندازه در روند دوستیابی موثر است؟ امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید در زمینه دوست‌یابی و پیدا کردن یک دوست خوب آگاهی پیدا کرده باشید. با خواندن مقاله تمرکز بهارمن می‌توانید مهارت‌های مهم زندگی را سریع‌تر یاد بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *