آموزش, اخبار, زیبایی پوست, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

چگونه صورتی براق داشته باشیم؟ 14 ترفند+ 2 میکس خانگی

قبل و بعد پوست شفاف

چگونه صورتی براق داشته باشیم؟ 14 ترفند+ 2 میکس خانگی
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/11/word-image-92.jpeg

آیا مکرراً با لکه ‌هایی روی صورت یا بدن خود مواجه می شوید و نمی دانید که چگونه از شر آنها خلاص شوید؟ در این مطلب نکات مفیدی برای داشتن پوستی شفاف آورده شده است. در انتهای مطلب نیز با روش ساخت 2 میکس خانگی فوق العاده مفید آشنا خواهید شد.
مشکلات پوستی می تواند به دلیل مواردی مانند هورمون ها، آلودگی و سبک زندگی غلط ایجاد شوند.
اگرچه عوامل مختلفی می تواند باعث بروز مشکلات پوستی شود اما روش های زیادی نیز برای رفع آنها وجود دارد.
8 تا از بهترین کلینیک های زیبایی در شهر تهران
با استفاده از توصیه های ارایه شده در این مطلب، می توانید از نعمت داشتن پوستی شفاف و جوان که آرزوی هر فردی است، بهره مند شوید.
منظور از پوست شفاف چیست؟
قبل از اینکه به نکات اصولی مراقبت از پوست بپردازیم، اجازه دهید فقط یک دقیقه وقت بگذاریم تا منظورمان از “پوست شفاف” را بیان کنیم.
پوست شفاف همان طور که از نامش پیداست، پوستی است که فاقد هرگونه لکه باشد و کاملا درخشان و لطیف بنظر برسد. این لکه ها می تواند شامل لکه های قرمز یا بثورات، جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، پاپول ها، پوسچول ها، کیست ها، ندول ها و موارد دیگر باشد.
پوست شفاف چیزی است که همه ی ما آرزوی داشتن آن را داریم، اما با توجه به اینکه حدود 95 درصد از افراد 11 تا 30 ساله با جوش های پوستی مواجه هستند، این آرزو برای بسیاری از افراد محقق نمی شود.
راز شفاف تر شدن پوست چیست؟
داشتن خواب کافی، دوری از استرس، خوردن غذاهای مغذی، استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب و… مواردی هستند که بر وضعیت پوست شما تاثیرگذار می باشند.
اما حقیقت این است که هیچ راه حل مشخص و قطعی برای داشتن پوست شفاف ‌تر وجود ندارد.
برخی از افراد خوش شانس هستند چون در طول زندگی خود لکه های پوستی بسیار کمی دارند درحالیکه افراد دیگر از این مزیت برخوردار نیستند.
چگونه خیلی سفید شویم و پوستی روشن داشته باشیم
به گفته NHS، آکنه که یک بیماری پوستی فوق العاده رایج است، توسط عوامل متعددی ایجاد می شود.
این می تواند ارثی باشد و ممکن است توسط برخی محصولات مراقبت از پوست ایجاد یا تشدید شود.
همچنین ممکن است با مصرف برخی داروها ایجاد شود و یا در اثر سیگار کشیدن در افراد مسن ایجاد گردد.
توافق عمومی این است که شناخت نوع و ویژگی های پوست خود، یکی از مهم ترین اصول داشتن پوست شفاف است.
پوست همه افراد متفاوت است و به محصولات، محیط‌ ها و سایر عوامل داخلی و خارجی پاسخ متفاوتی نشان می ‌دهد، بنابراین منطقی است که باید استراتژی مراقبت از پوست خود را بطور شخصی تنظیم کنید و وضعیت خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید.
اگرچه روش های مراقبت از انواع پوست متفاوت است اما چند اصول کلی وجود دارد که رعایت آنها برای شفاف شدن تمام انواع پوست لازم و ضروری است. در قسمت زیر به 14 روش داشتن پوستی شفاف و زیبا اشاره شده است.
14 راه برای داشتن پوستی شفاف تر
محصولاتی که روی پوست خود می گذارید و غذاهایی که می خورید، هر دو می توانند به طور بالقوه روی پوست تان تأثیر بگذارند.
به عنوان مثال، گفته می شود که روغن های خاصی می توانند به رفع مشکلات پوستی کمک کنند. برخی از این روغن ها در این قسمت معرفی شده اند. همچنین برخی عادات سالمی نیز وجود دارند که می توانند به بهبود وضعیت پوست شما کمک نمایند.
1- روغن بادام
از آنجایی که روغن بادام خاصیت تسکین دهنده دارد، می تواند به آرامش پوست کمک کند.
همچنین چون خاصیت نرم کنندگی دارد، پتانسیل بهبود رنگ و تون پوست را نیز دارد. علاوه بر این به مرطوب کردن پوست خشک که می تواند منجر به جوش شود، کمک می کند.
2- آلوئه ورا
آلوئه ورا به دلیل داشتن ترکیبات ژل مانند و خاصیت تسکین دهنده، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی، یکی از پرمصرف ترین محلول های گیاهی برای بهبود بیماری های موضعی پوست است. اگر می خواهید پوستی شفاف داشته باشید، استفاده از آلوئه ورا را فراموش نکنید.
3- روغن آرگان
روغن آرگان خاصیت مرطوب کنندگی دارد و می تواند از پوست در برابر رادیکال های آزاد و آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.
این روغن در مقایسه با روغن‌ های سنگین ‌تر، از مولکول‌ هایی با اندازه کوچک ‌تر تشکیل شده است که سریع ‌تر توسط پوست جذب می ‌شوند و کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کنند و باعث ایجاد جوش شوند.

4- روغن نارگیل
فواید روغن نارگیل برای پوست بسیار زیاد است و عمدتاً برای تسکین و مرطوب کردن پوست استفاده می شود.
اما این اسیدهای چرب موجود در روغن هستند که می توانند به شفافیت پوست کمک کنند زیرا حاوی خواص ضد میکروبی می باشند که از پوست در مقابل باکتری ها محافظت می کنند.
برخی از روغن های ضروری می توانند به حفاظت از پوست و شفافیت آن کمک کنند. روغن درخت چای به دلیل خواص ضد میکروبی و پاک کنندگی که دارد، یکی از آنهاست.
راز صورت زیبا چیست؟ (9 کاری که باید انجام دهید)
5- ویتامین های مفید
علاوه بر استفاده از روغن ‌ها، کرم‌ ها، ژل‌ ها و سایر محصولاتی که به صورت موضعی روی پوست قرار می گیرند، توجه بیشتر به آنچه می خوریم نیز می ‌تواند به شفاف‌ تر شدن پوست کمک کند.
ویتامین ها از جمله مواردی هستند که در صدر این فهرست قرار دارند و می توانند پوست را شفاف کنند. این ویتامین ها شامل ویتامین E، ویتامین A و ویتامین Cو همچنین روی، نیاسین، ریبوفلاوین، ید و بیوتین هستند.
در مجموع، این ویتامین‌ ها و مواد مغذی ضروری می‌ توانند با کمک به فرآیند بازسازی (در میان بسیاری از موارد دیگر) به حفظ ظاهر مناسب پوست کمک کنند.
6- مواد غذایی مفید
ضرب المثل “ما همان چیزی هستیم که می خوریم” واقعا درست است.
آنچه می خوریم، می تواند توسط پوست ما منعکس شود. یعنی اگر به اندازه کافی مواد مغذی مناسب دریافت نکنیم، پوست سالم و شفافی نخواهیم داشت.
خوشبختانه همانطور که ویتامین‌ های مفید و محصولات مراقبت از پوست خوبی برای شفاف کردن پوست وجود دارد، غذاهای خاصی نیز هستند که می ‌توانند به حفظ سلامت پوست کمک کنند.
برخی از این غذاها عبارتند از: میوه و سبزیجات تازه (حداقل پنج وعده در روز)، سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم پیچ، آجیل ها مانند گردو و بادام.
در نهایت فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید زیرا واقعا می تواند به بهبود پوست شما کمک کند.
7- بصورت روزانه از پوست خود مراقبت کنید
آکنه و جوش های سرسیاه، از تجمع باکتری ها در منافذ پوست تشکیل می شوند. بنابراین ضروری است که هر روز آنها را پاک کنید، به خصوص اگر آرایش می کنید.
8- از کندن جوش های خود اجتناب کنید
این ممکن است منجر به ایجاد جای زخم شود و باکتری های بیشتری را روی پوست شما بر جای بگذارد.
9- همیشه از کرم های حاوی SPF استفاده کنید
اکثر پزشکان توصیه می کنند که هر روز از مرطوب کننده های حاوی SPF برای محافظت از پوست در برابر آسیب آفتاب و خشکی استفاده کنید زیرا بی توجهی به این امر می تواند باعث ایجاد جوش شود.
9 تا از بهترین دکترهای پوست تهران (و نمونه کار)
10- اهمیت محصولات مراقبت از پوست را نادیده نگیرید
سعی کنید محصولاتی را پیدا کنید که فاقد چربی و غیر کومدون زا (غیر آکنه زا) هستند، به این معنی که حاوی موادی که منافذ پوست را مسدود می کنند نمی باشند.
11- در مصرف چربی و شکر زیاده روی نکنید
داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات مغذی بسیار مهم است.
مصرف غذاهایی که قند و چربی بالایی دارند را محدود کنید زیرا به طور بالقوه می توانند هورمون های شما را تحریک کنند و باعث شوند پوست، سبوم (روغن) اضافی تولید کند.
12- فراموش نکنید که محصولات مراقبت از پوست خود را با دقت انتخاب کنید
به عنوان یک راهنمای کلی، کسانی که پوست خشک دارند باید از محصولات مراقبت از پوستی استفاده کنند که مرطوب کننده و بدون الکل هستند، در حالی که افراد دارای پوست چرب باید از محصولات حاوی روغن اجتناب کنند.
13- از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید
به جای اینکه صورت خود را با لایه بردار بشویید، از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. لایه بردارها می توانند روغن های طبیعی موجود در پوست را که برای صاف و سالم نگه داشتن آن حیاتی هستند، از بین ببرند.
14- هرگز پوست خود را با آب داغ نشویید
همیشه از آب گرم یا ولرم برای شست و شوی پوست خود استفاده کنید به خصوص اگر صورت خود را بیش از یک بار در روز می شویید.
حال که با اصول اولیه ی مراقبت از پوست آشنا شدید، خوب است که روش ساخت چند پاک کننده ی طبیعی پوست را نیز بدانید. در این قسمت روش ساخت 2 میکس خانگی فوق العاده برای داشتن پوستی شفاف آورده شده است.
روش ساخت 2 میکس خانگی برای کمک به شفافیت پوست
میکس خانگی شماره 1: بلغور جو دوسر، آب لیمو و عسل

بلغور جو دوسر ممکن است برای صبحانه عالی باشد، اما این غلات ساده بسیار بیشتر از یک میان وعده سالم است. خواص طبیعی بلغور جو دوسر آن را به یک محصول عالی مراقبت از پوست، به ویژه برای پوست های مستعد آکنه تبدیل کرده است. اگر به دنبال یک لایه بردار، یک جاذب طبیعی روغن یا درمان لکه ها هستید، از جو دو سر استفاده کنید.
همچنین اگر به دنبال درمان طبیعی جوش های سرسیاه هستید، ما لیموترش را به شما پیشنهاد می کنیم. لیموترش حاوی اسید سیتریک و ویتامین Cو همچنین خواص ضد باکتریایی است و به روشن شدن پوست کمک می کند. عسل نیز یک میانجی شیرین بین بلغور جو دوسر و لیمو است و این دو را به یکدیگر متصل می کند تا یک ماسک ملایم لایه بردار، ضد التهاب و روشن کننده پوست ایجاد کند. ترکیب این سه ماده، یک درمان فوق العاده برای پوست است که به اندازه کافی ملایم می باشد و برای پوست های حساس استفاده می شود.
طرز استفاده: یک مشت جو، چند قطره عسل و کمی آب لیمو را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. هر سه ماده را خوب مخلوط کنید و سپس به صورت خود بمالید. جو دوسر را به آرامی روی پوست بمالید و در حین انجام اینکار برای لایه برداری پوست، انگشتان خود را با حرکات دایره ای در تمام قسمت های صورت حرکت دهید. این عمل را روی نواحی مستعد جوش های سرسیاه مانند بینی و چانه و همچنین دیگر قسمت های پوست که دارای لکه تیره و جای آکنه است، بیشتر انجام دهید. قبل از اینکه صورت را با آب گرم بشویید، اجازه دهید ماسک چند دقیقه روی پوست بماند.
میکس خانگی شماره 2: ماست

ماست مدت‌ هاست که توسط متخصصان تغذیه (و مادران سراسر جهان!) به عنوان یک ماده ی غذایی سالم توصیه می شود. علاوه بر این ماست یک راه‌ حل طبیعی برای مراقبت از پوست است. ماست به لطف پروبیوتیک ها و خواص ویتامین Dموجود در آن، خواص متعددی برای پوست دارد و در عین حال که جوش های مزاحم را مورد هدف قرار می دهد، رطوبت آن را نیز تامین می کند. سعی کنید از ماست های میوه ای طعم دار صرف نظر کنید و به جای آن به سراغ ماست های طبیعی و بدون شیرینی بروید.
طرز استفاده: برای بهره مندی از خواص ماست برای پوست، به سادگی مقدار کمی از آن را روی جوش های خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. هنگامی که آن را شستید، متوجه می شوید که جوش های شما خشک شده و پوست چرب تان تسکین پیدا کرده است.
ترکیب عسل و ماست هم یک ماسک طبیعی عالی می باشد که نویدبخش بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و محافظت از آن در برابر عناصر طبیعی است.
ترفندهای دیگر: چطور چهره شفاف داشته باشیم؟ (9 دستور خانگی)
حرف آخر…
علاوه بر موارد فوق، ترکیبات دیگری مانند روغن درخت چای، ژل آلوئه ورا، ترکیب آب لیمو و گلاب، ترکیب زردچوبه و روغن زیتون و در نهایت سرکه سیب نیز از جمله مواردی هستند که می توانند به شفافیت و زیبایی پوست شما کمک کنند. برای داشتن پوستی سالم و جوان، این ترکیبات طبیعی را به سادگی روی پوست خود قرار دهید و از نتایج بینظیر آنها لذت ببرید.
منبع1 منبع2

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *