آموزش, اخبار, اطلاعات عمومی, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

کیوت یعنی چی؟ (و پاسخ به 10 سوال رایج دیگر)

گربه کیوت

کیوت یعنی چی؟ (و پاسخ به 10 سوال رایج دیگر)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/11/word-image-175.jpeg

حتما تا حالا به گوش شما هم خورده که بقیه بگویند: “فلانی خیلی آدم کیوتیه!” یا اگر خوش شانس باشید به خودتان بگویند: “چقدر تو کیوتی!” خب، اصلا کیوت یعنی چه؟ آیا راهی هست که بتوانیم با آنها کیوت شویم؟ اگر دلتان می خواهد به جواب این سوالات برسید مطلب امروز ما را تا انتها مطالعه کنید.
کلمه کیوت (Cute) از کجا آمده؟
کیوت در واقع یک واژه انگلیسی است که برای اولین بار در سال 1731 در این زبان ظاهر شد و معنی “زیرک”، “باهوش” یا “قوی” می داد. حتی این کلمه قبلا در ابتدایش آپستروف داشت و به شکل ‘cute نوشته می شد تا نشان بدهد که از یک واژه دیگر بریده شده است.
کیوت دقیقا به چه معناست؟
صفت کیوت چیزی را توصیف می کند که “بانمک”، “جذاب”، “دوست داشتنی” و یا “بامزه” باشد. ما معمولا به چیزهایی که کوچک یا کم سن و سال هستند کیوت می گوییم؛ مثل نوزادان، حیوانات خانگی بامزه و کوچک، سگ ها، ماشین های اسباب بازی کوچک و خیلی چیزهای دیگر. به طور کلی کیوت به چیزی که دوست داشتنی و جذاب است اشاره می کند. علاوه بر این، ممکن است کلمه کیوت نشان دهنده چیزی باشد که بیش از حد هوشمندانه و کمی مصنوعی و جعلی است.
حتما بخوانید: 35 فرد با بیشترین ضریب هوشی در طول تاریخ
در انگلیسی از کلمه کیوت چطور استفاده می شود؟
خود کلمه کیوت (cute) صفت است و می توان آن را به صورت cuter به معنای جذابتر یا بامزه تر و یا cutest به معنی جذابترین یا بامزه ترین به کار برد. این کلمه در فارسی هم جای خودش را باز کرده و خیلی ها برای اشاره به چیزهایی که ناز، دوست داشتنی، بامزه و یا جذاب هستند از کیوت استفاده می کنند؛ مثلا اگر بخواهند بامزه بودن و دوست داشتنی بودن یک کودک را عنوان کنند می گویند: “چه بچه کیوتی!” یا اگر بخواهند به زیبا و جذاب بودن چیزی اشاره کنند می گویند: “چه آپارتمان کیوتی!”

Cutly به چه معناست؟
کیوتلی (Cutly) یعنی به شکل زیبا، دوست داشتنی و جذاب. مثلا: Jim smiled cutely at her یعنی جیم لبخند زیبایی به او زد.
ارگونومی چیست؟ تعریف و انواع کاربردها
چه کسی کلمه کیوت را ابداع کرد؟
کنراد لورنز (Konrad Lorenz). کیوت بودن در واقع یک اصطلاح ذهنی است که جذابیت مربوط به جوانی یا ظاهر فرد یا شئ را توصیف می کند. علاوه بر این، Cuteness (کیوت بودن) یک مفهوم علمی و مدل تحلیلی در اخلاق شناسی هم محسوب می شود که که برای اولین بار توسط کنراد لورنز معرفی شد.
کیوت ترین حیوانات دنیا کدامند؟
اگر شما هم مثل ما حیوانات کیوت و بامزه را دوست دارید ما اینجا هستیم تا شما را با کیوت ترین حیوانات دنیا آشنا کنیم!

مارگای (نوعی گربه وحشی زیبا) (Margay)
پاندای قرمز (Red Panda)
حشره خوار فیلی (Elephant Shrew)
دم عصایی یا میرکت (Meerkat)
کوئوکا (Qoukka)
روباه صحرا (Fennec Fox)
صخره پَر (Klipspringer)

آیا می شود کیوت را برای آقایان هم به کار برد؟
بله! شما می توانید کیوت را برای ظاهر یک آقا، رفتارهای او، طرز صحبت کردنش یا لبخند زدنش به کار ببرید. اساسا هر چیزی که یک پسر یا مرد را دوست داشتنی و جذاب نشان بدهد می تواند کیوت باشد.

وبینار چیست؟ انواع آن، وسایل مورد نیاز و پاسخ به سوالات
آیا به کار بردن کیوت نوعی تحسین محسوب می شود؟
بله. کیوت هم مثل کلمات دیگری مثل ، بانمک، جذاب، دوست داشتنی، زیبا، بامزه یا ناز یک جور تحسین و تمجید به کار می رود و وقتی آن را برای کسی یا چیزی به کار می برید در واقع می خواهید از آن تعریف کنید. به خصوص اینکه کیوت جزو کلماتی که بار جنسی دارند محسوب نمی شود و راحت می توان از آن استفاده کرد. مثلا اگر می خواهید از کسی تعریف کنید اما نمی خواهید این پیام را برسانید که عاشق او شده اید یا احساس خاصی نسبت به او دارید می توانید از کیوت استفاده کنید.
آیا کیوتی یک کلمه است؟
کلمه CUTY مخفف “Cutie” است و در انگلیسی معمولا برای اشاره به یک فرد جذاب استفاده می شود، اما می توان از آن برای اشاره به حیوان یا هر چیز دوست داشتنی دیگری هم استفاده کرد.
چرا گربه ها انقدر کیوت هستند؟
اکثر گربه ها فرم بدنی نرم و گردی دارند و لمس کردن موهای بدنشان احساس خوب و لذتبخشی به ما می دهد. گربه ها میومیوهای بلندی مثل صدای نوزادان و خرخرهای آرامش بخش و غمگین تولید می کنند. این موجودات دوست داشتنی سرشار از ویژگی های بامزه ای هستند که انسانها را وادار به دوست داشتنشان می کند.
بسیار جالب: چطور در چت جذاب باشیم و دلبری کنیم؟ (20 نکته)
آیا kawaii به معنای کیوت است؟
کلمه kawaii در ژاپنی به چیزی که “ناز”، “زیبا” و “تحسین برانگیز” است اشاره می کند و معمولا معنای “کوچک”، “خجالتی” و “بی گناه” دارد. معنای تحت اللفظی این کلمه “دوست داشتنی” یا “ترحم برانگیز” است. انگلیسی زبانان از اوایل سال 1989 شروع به استفاده از کلمه kawaii در گفتگوهای محاوره ای شان کردند.
بهترین تعریف برای کلمه کیوت چیست؟
از نظر لورنز، کیوت به مجوعه ای ویژگی های صورت و بدن اشاره می کند که باعث می شود موجودی “بانمک” به نظر برسد و توجه دیگران را به خودش جلب کند. علاوه بر این، کیوت به افراد و چیزهایی که جذاب و دوست داشتنی هستند هم اشاره می کند.
چه زمانی نباید از کلمه کیوت استفاده کنیم؟
گاهی اوقات به کاربردن واژه کیوت برای یک فرد یا یک شئ خیلی جالب نیست. مثلا وقتی در یک سمینار رسمی هستید و می خواهید از سخنران تعریف و تمجید کنید – به خصوص اگر شما آقا هستید و او خانم- نمی توانید به او بگویید که چقدر سخنرانی اش کیوت بود! بهتر است به جای این کلمه از کلمات دیگری مثل تحسین برانگیز، پربار، پرمحتوا، فوق العاده و غیره استفاده کنید. خب، همانطور که احتمالا خودتان هم متوجه شده اید، استفاده از کیوت در گفتگوهای خیلی رسمی چندان جالب نیست.
علت کاهش سرعت پردازش مغز و روش افزایش آن
کدام حیوان کیوت با شخصیت شما مطابقت دارد؟
حیوانها هم مثل ما انسانها شخصیت های منحصر به فرد خودشان را دارند. بعضی از آنها خجالتی هستند و برخی دیگرشان دوست دارند با انسانها تعامل داشته باشند. فکر می کنید کدام حیوان بامزه و کیوت به شخصیت شما نزدیک است؟ اینکه حیوان کیوت شبیه به خودتان را پیدا کنید می تواند سرگرمی جالبی برایتان باشد!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *