آموزش, آموزش تعمیر موبایل, اخبار, فنی, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های فنی دیگر

یادگیری تعمیرات موبایل با 20 درس رایگان (مبتدی-پیشرفته)

یادگیری تعمیرات موبایل با 20 درس رایگان (مبتدی-پیشرفته)

یادگیری تعمیرات موبایل با 20 درس رایگان (مبتدی-پیشرفته)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/09/word-image-164.jpeg

اگر قصد کار کردن در حیطه مشاغل آزاد را دارید، یکی از مشاغل پرسود و به روز تعمیرات موبایل است. شما در این رشته تعمیرات سخت افزار و نرم افزار را فرا خواهید گرفت و با توجه به پشتکار و تلاش خود میتوانید به راحتی یک شغل پرسود داشته باشید. در این مقاله مراحل یادگیری این شغل، ابزار مورد نیاز و درآمد را بررسی خواهیم کرد.
مراحل یادگیری تعمیرات موبایل
مرحله 1
در گام اول شما باید دوره ای آکادمیک را بگذرانید، معمولا در این دوره شما را با تمام ضوابط و قوانین مربوط به این شغل آشنا خواهند کرد. معمولا مسائلی همچون امنیت تعمیر، مراحل تعمیر، مراقبت از قطعات دمونتاژ شده و … به شما گوشزد میشود.
مرحله دوم
در گام دوم شما با انواع گوشی ها و برندهای مختلف آشنا خواهید شد، تعمیرکار باید با گوشی های اندرویدی، آی او اسی و ویندوزفون آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند تفاوت مابین آن ها و همچنین تفاوت مابین یک مشکل نرم افزاری و سخت افزاری را به درستی تشخیص دهد.
در این مرحله علاوه بر آشنایی با همه برندها، شیوه تعمیر و رفع مشکلات نیز آموزش داده میشود. معمولا در پایان این مرحله تمام جوانب امر و ترفندهایی که برای تعمیر گوشی برندهای مختلف به آن ها احتیاج دارید را فرا خواهید گرفت.
مرحله 3
در مرحه سوم، تمام ابزار مورد نیاز برای کار و تعمیرات به شما آموزش داده میشود. از آنجایی که در موبایل کمک گستره عظیمی از ابزارهای پیشرفته و کاملا حرفه‌ای را در برد خود دارد، بنابراین لازم است تعمیرکاران دقیقا با طرز کار و نحوه استفاده تک تک این ابزارها آشنا شوند.
از نظر اساتید این حوزه شما برای راه اندازی شغل خود باید بهترین ابزار را تهیه کنید تا کمترین آسیب به گوشی مشتری شما وارد شود.
مرحله 4
پس از گذراندن 3 مرحله قبلی، شما به عنوان یک تعمیرکار موبایل باید دوره عملی را نیز بگذرانید. در این مرحله شرکت موبایل کمک نمونه‌هایی از گوشی‌های موبایل برندهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند و آن ها می‌توانند آزادانه مراحل تعمیر و تعویض قطعات مختلف را روی گوشی های مورد نظر بررسی کنند.
این مرحله از دوره یادگیری تعمیرات موبایل در شرکت موبایل کمک یکی از طولانی ترین و مهم ترین مراحل کار محسوب می‌شود
مرحله 5
در این مرحله شما باید در امتحان تئوری و عملی بسیار تخصصی شرکت کنند و حتما باید امتیاز لازم را در این دو امتحان کسب نمایند، در غیر این صورت به شما اجازه عضویت در تیم تعمیرکاران موبایل کمک داده نمی‌شود. در مرحله تئوری همه چیز روی قلم و کاغذ خلاصه می‌شود، اما در بخش عملی شما باید از یک تست تعمیر موبایل تخصصی به بهترین شکلی که می‌تواند گذر کنید.
تعمیرکار باید بتواند در مدت زمان تعیین شده تعمیر مورد نظر را به بهترین شکل ممکن روی گوشی انجام دهد. این مرحله از کار اهمیت بسیار بالایی داشته و توانایی های شما را به چالش می‌کشد.
مرحله 6
تعمیرکارانی که 5 مرحله قبل را با موفقیت پشت سر بگذارند به مرحله آخر یعنی دوره استادیاری می‌رسند. در این دوره تعمیرکار به یکی از کارشناسان تعمیر مجرب معرفی خواهد شد و به عنوان دستیار با وی فعالیت می‌کند. در این دوره تعمیرکار جدید می‌تواند مراحل تعمیر گوشی های مختلف مشتریان به دست کارشناس تحت نظرش را مشاهده کرده و به تدریج تجربه بیشتری کسب کند.
هر زمان که کارشناس تعمیر مجرب شرکت مهارت ها و توانایی دستیارش را به تایید برساند، دستیار او به عضویت برد تخصصی موبایل کمک در خواهد آمد و می‌تواند به طور مستقل به عنوان یکی از اعضای تیم واحد تعمیر شرکت فعالیت داشته باشد.
وسایل مورد نیاز برای راه اندازی مغازه تعمیرات گوشی
شما میتوانید خدمات زیادی همچون رفع مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری، مشاوره ای و حتی نصب و فروش را به مشتریان خود ارائه دهید. ابزار زیر مجمومه ای از مهمترین ابزار برای شما است:

لپ تاپ
دستگاه هیتر و هویه
دستگاه لوپ یا میکروسکوپ
ست پیچ گوشتی و آچار تعمیراتی
منبع تغذیه و مولتی متر
سیم قلع و روغن فلکس و روغن لحیم
پنس آنتی شوک
قاب بازکن
شابلون
گیره کار

بازار کار تعمیرات موبایل
شما به عنوان یک تعمیرکار موبایل میتوانید خدمات زیادی را به مشتری خود ارائه دهید، از سوی دیگر تنوع گوشی های هوشمند و تقضایا بالای استفاده از گوشی مشتریان زیادی برای شما خواهد داشت. از سوی دیگر ویژگی های شما به عنوان یک تعمیرکار موبایل بر درآمد و بازار کار بسیار تاثیر دارد، دانش شما، تخصص، دقت عمل و حفظ امانت در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است و شما میتوانید میانگین درآمدی حدود 5 تا 16 میلیون را داشته باشید.
در رابطه با بازار کار تعمیرات موبایل در خارج از کشور نیز باید گفت این شغل در کشورهای دیگر نیز از بازار کار خوبی برخوردار می باشد.
افزایش درآمد در بازار کار
1- یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت در بازار کار تعمیرات موبایل داشتن مهارت و تخصص کافی در تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل است. اگر به دنبال تخصص در کارتان هستید لازم است تا با ورود گوشی های جدید به بازار تمام اطلاعات مربوط به آن ها را به دست آورید و مقالات به روز را از شرکت های سازنده بخوانید تا اطلاعات به روزی داشته باشید.
2- مغازه خود را جایی راه اندازی کنید، که تردد در آن جا زیاد است و تعامل شما با دیگران بیشتر خواهد بود.همچنین می توانید مغازه خود را در مکانی که بورس تعمیرکاران موبایل یا بورس فروش موبایل است راه اندازی کنید.
3- بازاریابی یکی از نکاتی است که در همه مشاغل باید به آن توجه شود، از تمام پلتفرم ها برای تبلیغ کار خود استفاده کنید.
4- اما مهمتر از همه عوامل بالا کیفیت خدمات شما ست که تعیین کننده وفاداری یک مشتری و تبلیغات است. مشتری وفادار شما خود به تبلیغ خدمات شما پرداخته و از این طریق مشتریان شما روز به روز بیشتر و درآمد شما افزایش خواهد یافت.
5- منحصر به فرد باشید. خدمات اضافه و یا تخفیفات میتواند مشتریان زیادی را به مغازه شما جذب کند.
6- یکی از دیگر عوامل مهم برای موفقیت در این شغل و افزایش حس رضایتمندی در مشتریان سرعت در کار و خوش قول بودن است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که به یک مزیت رقابتی تبدیل شده است.
7- از دیگر عوامل جذب مشتری و موفقیت در بازارکار تعمیرات موبایل در ایران به خصوص در ماه های اولیه فعالیت ارائه خدمات با قیمت مناسب و رقابتی در مقایسه با دیگر رقبا است.
مزایا و معایب تعمیر موبایل

دانلود آموزش تعمیرات موبایل (20 درس)

برای دانلود هر درس روی آن کلیک کنید. در صورت پخش شدن، پایین سمت راست روی علامت سه نقطه کلیک و گزینه save را کلیک کنید.
هر لینکی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل سریعا رفع شود

آموزش اول (ابتدا آموزش مفاهیم کاملا ضروری)
از پیج اسکیپی تیوب:

آموزش دوم (آموزش نقشه خوانی موبایل در 5 جلسه)
از پیج گیسوکمند:

حتما دانلود کنید: دانلود بهترین جزوه پی دی اف آموزش تعمیرات موبایل
سوالات متدوال
1- بهترین ویندوز برای نرم افزارهای تعمیرات موبایل چیست؟
بهترین ویندوز از نظر سازگاری با برنامه های مورد نیاز تعمیرات نرم افزاری، ویندوز ۷ است.
2- باکس در تعمیرات موبایل چیست؟
باکس موبایل نوعی ابزار تعمیرات سخت‌افزاری موبایل می‌باشند که به‌وسیله آنها نرم‌افزار مربوط به گوشی موبایل را بر روی گوشی رایت می‌کنند. هر باکس موبایل کار به خصوصی را انجام می‌دهد و صرفاً هیچ باکس موبایل تمام‌کارها را یکجا انجام نمی‌دهد.
با استفاده از این ابزار امکان رایت کردن فریمور و یا نرم‌افزار گوشی موردنظر بر روی گوشی‌ای که خراب است صورت‌گرفته و مشکلات نرم‌افزاری مختلف آن رفع خواهد شد. با استفاده از باکس تعمیرات موبایل کارهای مختلفی را می‌توان انجام داد. ترمیم بوت، ترمیم سریال گوشی، آنلاک کردن و بازکردن قفل گوشی‌های مختلف و مشکلات نرم‌افزاری دیگر که ممکن است بر روی انواع گوشی به وجود بیایند توسط این باکس‌ها قابل برطرف شدن می‌باشد.
3- هزینه تعمیرات به چه صورتی محاسبه میشود؟
هزینه تعمیرات به دو صورت محاسبه می شود 1- گوشی هایی که خرابی آنها مشخص است، مثلا اسپیکر یا دوربین گوشی از کار افتاده که هزینه مشخصی دارد. 2- حالت دوم زمانیست که خرابی گوشی مشخص نیست و تعمیرکار باید دلیل خرابی گوشی را پیدا کند.
4 تا از بهترین موسسات برگزارکننده دوره های تخصصی آموزش تعمیرات موبایل

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *