آموزش, اخبار, تقویت مغز, درمان بیماری های شایع روانی, ذهن, کاردستی, مادر و کودک

چطور قوی باشیم؟ (8 ترفند قوی قودن از نظر ذهنی)

چطور قوی باشیم؟ (8 ترفند قوی قودن از نظر ذهنی)

زندگی برای همه ما پر از اتفاقات خوب و بد است و این میان، داشتن یک ذهن قوی به ما کمک می کند تا از لحظات شاد لذت ببریم و در سختیها و مشکلات آرام و صبور باقی بمانیم. اگر دلتان می خواهد ذهنی قوی و محکم داشته باشید این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.
قدرت ذهنی چیست؟
قدرت ذهنی یعنی منعطف بودن برای مقاومت در برابر سختیهایی که زندگی به ما تحمیل می کند. این قدرت از ترکیب عزت نفس با نگرش باز و تمایل به انجام کارهای سخت برای غلبه بر مشکلات و سختیها به دست می آید.
داشتن چنین قدرتی برای سلامت روح و روان همه ما لازم است. اگر قدرت ذهنتان را تقویت کنید، کمتر دچار افکار منفی و ناراحت کننده می شوید. به این ترتیب موقعی که در شرایط استرس زا قرار می گیرید یا افکار منفی به ذهنتان حمله می کنند، توانایی بیشتر و بهتری برای مقاومت با استرس و افکار منفی خواهید داشت. 

توی این پک فوق العاده،تقویت حافظه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! ترفندهایی که بهت کمک می کنن مغزت رو کامل در اختیار داشته باشی!

 

چطور شخصیت خود را بسازیم؟ (10 روش موثر)
خیلی از افرادی که ذهن قوی و محکمی دارند اشخاص بسیار موفقی هستند. به عنوان مثال، کارآفرینان هر روز با شرایط پر ریسک مثل احتمال رد شدن طرحهایشان و موانع و مشکلات دیگری روبرو می شوند. قدرت ذهنی باعث می شود آنها به جای اینکه فکر کنند برای شاد زیستن باید از این چالشها و مشکلات دوری کنند، با آنها روبرو شده و مشکلات را حل کنند.
3 فایده قدرت ذهنی
افرادی که ذهنی قوی دارند، راحتتر از بقیه از سد مشکلات زندگی عبور می کنند. علاوه بر این، قدرت ذهنی فواید دیگری هم دارد که شامل موارد زیر می شود:
1- انعطاف پذیری بیشتر: وقتی روی قوی کردن ذهنتان کار می کنید، موقع روبرویی با مشکلات و مسائل سخت منعطف تر هستید و راحتتر با آنها برخورد می کنید. همانطور که ورزش و تمرین باعث افزایش قدرت بدنی می شود و کمک می کند تا اجسام سخت و سنگین را راحتتر بلند کنید، کار کردن روی ذهن برای قویتر شدن آن هم به شما کمک می کند تا سختیها برایتان آسانتر و قابل تحملتر شوند. به این ترتیب راحت تر از قبل با احساسات منفی و موقعیت های ناراحت کننده کنار می آیید.
2- افزایش سازگاری: با برداشتن قدمهای کوچک برای برای افزایش قدرت ذهنتان، نسبت به همه مسائل زندگی دید بازتری پیدا می کنید. وقتی ذهنتان قوی شود، با هر اتفاقی- چه خوب و چه بد- راحتتر کنار می آیید و می توانید اقدامات مثبت بیشتری در مواجهه با سختیها انجام بدهید. داشتن ذهن قوی شما را از موقعیت های سخت و ناراحت کننده دور می کند و باعث می شود در لحظات خوشی و خوشحالی هم از خود راضی نشوید. وقتی ذهن قدرتمندی داشته باشید با هر اتفاقی زود سازگار می شوید و خودتان را با شرایط وفق می دهید. 

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

3- افزایش اعتماد به نفس: زمانی که قدرت درونی شما افزایش پیدا می کند، کمتر به شک و تردید دچار می شوید. با اینکه حتی با داشتن ذهن قوی هم ممکن است افکار منفی به سراغتان بیاید، اما از آنجایی که قدرت ذهن شما اعتماد به نفستان را بالا برده، راحتتر می توانید با این افکار کنار بیایید و تصورات خوب و مثبت را جایگزین افکار منفی کنید. علاوه بر این، هر چه بیشتر روی موقعیت های پر استرس تسلط پیدا می کنید، احساس قدرت بیشتری هم برای اتفاقات بعدی خواهید داشت و اعتماد به نفستان بالاتر می رود.
حتما بخوانید: 100 روش تقویت دوپامین مغز
چطور از نظر ذهنی قوی شویم؟
افرادی که ذهن قوی و قدرتمندی دارند، بدون توجه به شرایط با مشکلات و چالشها روبرو می شوند. اگر می خواهید ذهنتان را قوی کنید این نکات را مد نظر داشته باشید:
1- خودتان را به چالش بکشید: سعی کنید هر چند وقت یکبار از منطقه امن و راحت خودتان بیرون بیایید تا قدرت ذهنتان را تقویت کنید. برای خودتان اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید و برنامه ای برای رشد شخصیتان داشته باشید. این را بدانید که بهرحال مشکلات و چالشها بخشی از زندگی همه ما هستند؛ پس از آنها دوری نکنید و با قدرت با مشکلات روبرو شوید.
2- ورزش کنید: سلامت جسم به سلامت ذهن و روح منجر می شود؛ همانطور که همیشه گفته می شود: “عقل سالم در بدن سالم است”. برای اینکه به قدرت ذهنی برسید باید مراقب خودتان و جسمتان باشید. خوب غذا بخورید و به طور منظم ورزش کنید. به این ترتیب انرژی و نشاط بیشتری دارید و راحتتر با مسائل و مشکلات زندگی مواجهه می شوید.
3- برای خودتان عادات مثبت ایجاد کنید: هر کاری که در زندگی انجام می دهیم، روی وجود ما اثر میگذارد. تمام تلاشتان را بکنید که عادتهای بد و افکار منفی را کنار بگذارید و با جایگزین کردن رفتارهای مثبت و سالم، اعتماد به نفس و خودباوری خودتان را افزایش بدهید. هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید و هر زمان که باورهای خود تخریب کننده به ذهنتان آمد، خودتان را آرام کنید و قدردان داشته هایتان باشید. هر روز چیزهای کوچک خوشحال کننده زندگیتان را یادداشت کنید و به خودتان یادآوری کنید که آدم خوشبخت و شادی هستید.
چرا و چگونه باید خومان را بشناسیم؟
4- خودتان را ببخشید و در کنار خودتان باشید: خودیاری یکی دیگر از روشهای مهم برای تقویت قدرت ذهنی است. شما باید در کنار خودتان باشید نه مقابل خودتان. نسبت به خودتان احساس دلسوزانه و از سر بخشش داشته باشید و از سرزنش کردن خودتان دوری کنید. یادتان باشد حتی قویترین افراد در دنیا هم مشکلات خاص خودشان را دارند و هیچ کس در این دنیا بی مشکل نیست. اگر هدفی تعیین کرده اید و هنوز نتوانسته اید به آن برسید، اشکالی ندارد. به جای سرزنش خودتان به این فکر کنید که چطور باید به خواسته هایتان برسید.
خودتان را به خاطر خطاها و اشتباهات زندگیتان از ته دل ببخشید. ما همه انسانیم و انسان هم جایز الخطاست. اگر مدام خودتان را سرزنش کنید، فرصت جبران و شروع دوباره را از خودتان می گیرید. مشکلات و سختیها برای همه پیش می آیند، مهم این است که بدانید همیشه فرصت برای تلاش دوباره وجود دارد و هیچ وقت برای شروع مجدد دیر نیست.
5- ذهن آگاهی را تمرین کنید: مدیتیشن و مراقبه به شما یاد می دهد که در زمان حال زندگی کنید و مسائل گذشته که شما را تحت فشار می گذارند و نگرانی های آینده را رها کنید. سعی کنید هر روز مدتی با خودتان خلوت کنید و از تمرینهای تنفس برای رهایی از استرس و تنش کمک بگیرید.
جنبه های تاریک شخصیت تان را بشناسید (بر اساس خصوصیات تان)
6- با آدمهای مثبت و حمایت کننده در ارتباط باشید: محیط اطراف ما نقش مهمی در ساخت باورها و افکارمان دارد. افرادی که ذهنی قوی دارند به تنهایی به این موفقیت نرسیده اند؛ بلکه کسانی را داشته اند که از آنها پشتیبانی و حمایت کرده اند. با کسانی که انرژی مثبت دارند در ارتباط باشید و برای تقویت قدرت ذهنتان از یک روان درمانگر کمک بگیرید. به جای این کار می توانید کتابهایی که درباره قدرت ذهن و روشهای قوی کردن ذهن نوشته شده اند را هم مطالعه کنید. اگر دوست یا همکارتان هم مثل شما دلش می خواهد ذهنش را قوی کند می توانید با هم این مسیر را پیش بروید.
7- مراقب خودتان باشید: استراحت ذهنی یکی از بهترین روشهای خودمراقبتی است. همانطور که بدن ما به استراحت جسمی نیاز دارد، ذهن نیز پس از مدتی خسته می شود و باید برای حفظ سلامت روح و روان، به آن استراحت داد. لحظاتی از زندگی روزمره تان را به انجام کارهای مورد علاقه تان اختصاص بدهید؛ مثلا فیلم مورد علاقه تان را تماشا کنید، به آهنگ مورد علاقه تان گوش بدهید یا یک پادکست خنده دار بشنوید. شام مورد علاقه تان را بخورید و یک دوش آب گرم بگیرید. همه اینها به شما یادآوری می کنند که وجود شما مهم است و باید از خودتان مراقبت کنید.
چگونه شخصیت قوی و محکمی داشته باشیم؟ (۱۰ روش موثر)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *