آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

بهترین کتاب‌های کمک درسی شیمی برای کنکور کدامند؟

بهترین کتاب‌های کمک درسی شیمی برای کنکور کدامند؟

بهترین کتاب‌های کمک درسی شیمی برای کنکور کدامند؟
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/07/word-image-34430-1.jpeg

یکی از مهم‌ترین دروس اصلی دانش‌آموزان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک، درس شیمی است. اگر در یکی از رشته‌های ریاضی یا تجربی در حال تحصیل هستید، احتمالاً می‌دانید که بعد از زیست‌شناسی و ریاضی، درس شیمی با ضریب 4 بیشترین تأثیر را در نتیجه کنکور شما دارد. اگر فکر می‌کنید با قورت دادن کتاب شیمی می‌توانید به این درس مسلط شوید، کاملاً در اشتباه هستید.
تجربه ثابت کرده که حداکثر 10 تا 20 درصد از سؤالات کنکور درس شیمی شبیه کتاب است و دانش آموزانی که از کتاب‌های کمک درسی خوب برای تمرین و تست زنی این درس استفاده کرده‌اند، موفق‌تر بوده‌اند. شما هم می‌توانید درس شیمی را بالای 70 درصد بزنید، به شرطی که از بهترین کتاب‌های کمک درسی شیمی برای کنکور به‌عنوان منبع مطالعه استفاده کنید. نگران پیدا کردن عنوان و انتشارات این کتاب‌ها هم نباشید؛ ما در این مطلب همه آنها را یک جا برایتان آماده کرده‌ایم!
حتما بخوانید: بهترین موسسات کنکور

کتاب شیمی یازدهم مبتکران
یکی از بهترین منابع کنکوری شیمی که حتی دانش‌آموزان با پایه ضعیف هم می‌توانند از آن برای یادگیری عمیق و تست زنی کمک بگیرند، کتاب شیمی یازدهم مبتکران تک جلدی است. این کتاب جزو پرفروش ترین کتاب‌های شیمی کنکور در سال 1400 بوده است که ویرایش جدید آن برای کنکوری‌های 1402 در سایت فرآموز قابل سفارش است.
مطالب کتاب شیمی یازدهم مبتکران در 4 سطح تقسیم بندی شده است:
بخش درس و نکته
در بخش درس و نکته، نکته‌های کلیدی و مهم کتاب درسی در قالب ایستگاه‌های درس و نکته توضیح داده شده است. دانش آموزانی که در مطالب پایه‌ای شیمی ضعیف هستند، می‌توانند با مطالعه این بخش عصاره جان کتاب درسی را یاد بگیرند. بخش پاسخ نامه تشریحی نیز قسمتی از درس و نکته کتاب است.
طرح آموزشی کارتونی
در این قسمت از کتاب سعی شده برخی از مطالب و مفاهیم کلیدی و دشوار کتاب درسی به زبان کارتونی توضیح داده شود تا بهتر در ذهن و حافظه دانش‌آموزان ثبت شود. این بخش برای دانش آموزانی که خیلی به شیمی علاقه ندارند، جذاب است.
سؤال‌های متداول و مناظره با دانش‌آموزان
با توجه به اینکه یکی از موثرترین روش‌های آموزش مطالب دشوار و پیچیده، روش مناظره علمی است، در بخش‌هایی از کتاب شیمی یازدهم مبتکران تک جلدی مطالب در قالب یک بحث و مناظره دوطرفه ارائه شده است. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، دانش‌آموزان علاقه مند به شیمی این بخش از کتاب را بیشتر دوست دارند. 

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

بخش تست‌های بسیار مهم
تست‌های این بخش با دقت و وسواس زیادی انتخاب شده تا علاوه بر پوشش مطالب دشوار، متوسط و آسان کتاب، برای همه دانش‌آموزان قابل درک و کاربردی باشد. یادگیری تست‌های این بخش بسیار حیاتی و مهم است و با حل کردن آنها می‌توانید تا 50 درصد روی تست‌های کنکور مسلط شوید!
تست‌های دسا
این تست‌ها بعد از تست‌های بسیار مهم در درجه دوم اهمیت قرار دارند که می‌توانید برای آزمون‌های کنکور آزمایشی یا تمرین بیشتر آنها را حل کنید.

کتاب شیمی جامع خیلی سبز
کتاب بعدی شیمی جامع خیلی سبز است. این کتاب در دو جلد تدوین شده و تمام مطالب مهم درس شیمی مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش داده است. کتاب شیمی جامع خیلی سبز جلد اول مباحث پیچیده را با بیانی ساده و قابل فهم برای دانش‌آموزان شرح داده و یکی از منابع پرطرفدار کنکور رشته‌های علوم تجربی محسوب می‌شود. جلد دوم این کتاب شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای با پاسخ تشریحی است.
مطالب کتاب دو جلدی شیمی جامع خیلی سبز شامل 2 بخش می‌شود:
درس نامه آموزشی
بخش درس نامه جلد اول کتاب شامل آموزش کامل و عمیق مطالب کتاب درسی است. در این قسمت تمامی مسائل آسان تا دشوار کتاب با مثال‌های مختلف آموزش داده شده تا دانش‌آموزان با پایه ضعیف‌تر هم بتوانند به مطالب سخت مسلط شوند.
سؤالات کلیدی و پاسخ نامه
این بخش در جلد اول کتاب شیمی جامع خیلی سبز طراحی شده و شامل تست‌های طبقه بندی شده (دشوار، متوسط و آسان) است که پاسخ گزینه‌ای آنها در انتهای کتاب مشخص شده است. بخش سوالات کلیدی برای تسلط بیشتر دانش‌آموزان به مطالب درس نامه آموزشی تدوین شده است.
تست‌های چهارگزینه‌ای و پاسخ نامه تشریحی
جلد دوم کتاب شامل 2257 تست چهار گزینه‌ای با پاسخ کاملاً تشریحی است. در بخش پاسخ نامه همه نکات درس شیمی به خوبی توضیح داده شده و هیچ مساله‌ای مبهم و غیر قابل درک باقی نمی‌ماند. توضیحات این بخش باعث ماندگاری نکات مهم و نحوه حل مسائل در ذهن دانش آموز می‌شود.
کتاب شیمی پایه کنکور میکرو طبقه بندی گاج
اگر می‌خواهید تست‌های شیمی کنکور 1402 را به راحتی پاسخ دهید، منبع سومی که می‌توانید روی آن حساب کنید، کتاب دو جلدی میکرو طبقه بندی گاج است. این کتاب شامل آموزش و درس نامه کامل مباحث شیمی دهم، یازدهم و شیمی کنکور سراسری است. مکمل این دو کتاب، کتاب بانک تست شیمی است که اگر زمان اضافه برای تمرین تست‌های بیشتر دارید، می‌تواند آن را هم تهیه کنید.
از ویژگی‌های این کتاب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

آموزش خط به خط کتاب‌های درسی شیمی دهم و یازدهم با زبان ساده و روان
پرسش‌های تشریحی و تستی در پایان هر مبحث برای یادگیری عمیق مطالب
تست‌های طبقه بندی شده برای آمادگی کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی
ارائه ضمیمه کاربردی واکنش‌ها و لوویس در پایان کتاب

جامع شیمی پایه کنکور نشر الگو
منبع دیگری که بیشتر به دانش‌آموزان با پایه قوی توصیه می‌کنیم، کتاب جامع شیمی پایه کنکور نشر الگو است. در این کتاب تک جلدی تمام نکات کتاب‌های شیمی دهم و یازدهم پوشش داده شده است. در ابتدای هر فصل تمام نکات مهم برای مرور سریع مطالب آن فصل در یک جدول گردآوری شده، در ادامه تست‌های طبقه بندی شده ترکیبی، تست‌های تالیفی، مجموعه تست‌های سؤالات کنکور سال‌های قبل مربوط به همان فصل و تعدادی تست دشوار و پیچیده برای درگیری بیشتر دانش آموز با مطالب طراحی شده است.
در مجموع کتاب جامع شیمی پایه کنکور نشر الگو شامل 1755 تست با پاسخ کاملا تشریحی است که با هدف یادگیری و مرور کلی نکات مهم کتاب طراحی شده و به همراه ارائه نکات تکمیلی و راه حل‌های استاندارد یک منبع کمکی بسیار خوب برای شب کنکور محسوب می‌شود.
کتاب‌های کمک درسی شیمی را از کجا بخریم؟
حالا که بهترین کتاب‌های کمک درسی شیمی برای کنکور را شناختید، نوبت به انتخاب و خرید می‌رسد. از بین کتاب‌هایی که به شما معرفی کردیم، یک یا دو مورد را برحسب سبک آموزشی مورد علاقه تان انتخاب و خودتان را از همین حالا برای کنکور سال بعد آماده کنید.
نگران پیدا کردن کتاب‌ها هم نباشید. فروشگاه اینترنتی فرآموز هر کتابی که شما لازم داشته باشید، دارد. فقط کافی است به لینک https://faramoz.com/product-category/خرید-کتاب-کمک-درسی/ مراجعه کنید و کتاب کمک درسی مورد نظرتان را آنلاین سفارش داده و دم در خانه تحویل بگیرید؛ به همین راحتی!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *