آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

کتاب های کمک درسی پایه پنجم

کتاب های کمک درسی پایه پنجم

کتاب های کمک درسی پایه پنجم
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/07/word-image-2.jpeg

قبل از اینکه نظام 6-3-3 در دهه نود شمسی تصویب و اجرا شود؛ پنجم ابتدایی آخرین سالی بود که بچه‌ها در دبستان تحصیل می‌کردند. دوره ابتدایی، زمانی است که بچه‌ها با نظام مدرسه ارتباط برقرار می‌کنند. معمولاً ساپورت‌های زیادی از طرف والدین، در دوره ابتدایی صورت می‌گیرد. کمک‌هایی مثل درس پرسیدن یا کمک‌کردن به بچه‌ها در تفهیم مطالب مدرسه. گاهی پیش میاید که مادران زمان زیادی از روز خود را به تدریس دوباره مطالبی که در مدرسه به بچه‌ها آموزش‌داده‌شده؛ صرف می‌کنند! این حمایت‌های درسی از طرف والدین اگر بخواهد تا دوره راهنمایی کش پیدا کند؛ باتوجه‌به سنگین‌تر شدن مطالب در دوره راهنمایی، اوضاع سختی را می‌تواند برای والدین نگران و فرزندان آنها، به وجود بیاورد.

اگر می‌خواهید کودکتان در دوران ابتدایی با کتاب‌ها و درس‌خواندن خوب بگیرد؛ باید به فکر چارة بهتری از جویدن لقمه درسی و حاضر و آماده دادن آن به فرزند دلبندتان باشید! بهترین راهکار برای وقف دادن فرزندتان به درس‌خواندن؛ کمک‌گرفتن از کتاب‌های کمک‌درسی است. شما با استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی، می‌توانید هم یادگیری فرزندتان را تضمین کنید؛ و هم از استقلال تحصیلی کودکتان اطمینان حاصل کنید!
سؤالی که برای والدین به فکر و دلسوز ممکن است پیش بیاید این است که از چه کتاب کمک‌درسی برای کودکشان استفاده کنند؟ و آیا لازم است که بچه‌ها را در سن بازی؛ مجبور به فراگیری مطالب اضافه بر کتابی بکنند که معمولاً در کتاب‌های کمک‌درسی آموزش داده می‌شود؟ در این مقاله به بررسی دل‌مشغولی‌های شما والدین عزیز می‌پردازیم و سعی می‌کنیم به سؤالات شما جواب بدهیم.

یک جمله ماندگار و رایج در بین معلم‌های در بین معلم‌های دوره ابتدایی این است که”کلاس پنجم ابتدایی از کلاس چهارم ساده‌تر است! اگر کلاس چهارم را گذراندی نباید نگران کلاس پنجم باشی! ” ساده‌ترین مثال برای نشان‌دادن حقیقت پشت این جمله، درس مطالعات اجتماعی است. کلاس سوم با مطالعات اجتماعی داستانی، از خانواده هاشمی، در کلاس چهارم ناگهان تبدیل می‌شود به تاریخی سخت و جزئی از زندگی پیامبران! مطالعات اجتماعی کلاس پنجم نسبت به کلاس چهارم، اسامی آشناتری دارد و بچه‌ها هم به تاریخ خواندن در سال قبل عادت کرده‌اند.
دروس دیگر کلاس پنجم نیز کم‌وبیش مانند مطالعات اجتماعی و سرگذشت آن هستند. در کلاس چهارم به‌صورت نسبتاً ناگهانی همة دروس جدی و سخت می‌شوند و در کلاس پنجم سطح آن‌ها بالاتر نمی‌رود؛ بچه‌ها هم به درس جدی خواندن عادت کرده‌اند. به عبارتی قلق کار دستشان آمده است! کلاس پنجم به دلیل همین موارد از نظر معلم‌ها سال ساده‌تری نسبت به کلاس چهارم است.
اگر بخواهیم بگوییم کدام درس کلاس پنجم سخت‌تر است؛ این قضیه بیشتر به استعداد و توانایی فرزند شما بستگی دارد. هر انسانی به موضوعات مشخصی بیشتر علاقه و رغبت نشان می‌دهد و در مسائلی هم بیشتر از سایر موارد استعداد دارد. معمولاً در دوران ابتدایی علایق و استعدادهای کودکان زیاد مشخص نیست. در ادامه به بیان اهمیت دروس مختلف و مباحث آنها می‌پردازیم؛ تا شما بتوانید دروسی را که به نظرتان احتیاج به کتب درسی کمکی دارند؛ شناسایی کنید.

کلاس پنجم ابتدایی درس جدیدی ندارد. همان کتاب‌هایی که در کلاس چهارم تدریس شده‌اند؛ در کلاس پنجم هم به‌صورت گسترده‌تر به بیان مطلب پرداخته‌اند. دروس کلاس پنجم ابتدایی شامل هفت درس زیر است که بعد در دوره راهنمایی و دبیرستان به‌صورت تخصصی ادامه پیدا می‌کنند.

ریاضی
علوم‌تجربی
فارسی
نگارش فارسی
مطالعات اجتماعی
آموزش قرآن
هدیه‌های آسمان

این دروس به‌عنوان دروس اصلی؛ پایه تحصیلی فرزند شما را می‌سازند. همین یک دلیل برای بیان اهمیت آن‌ها باید کافی باشد اما ما در ادامه به بیان حوزه کاری و اهمیت تک‌تک این دروس برای فرزند دلبند شما می‌پردازیم.

خیلی از ما بزرگسالان؛ در هنگام تحصیلمان با افرادی مواجه شدیم که برای فرار از درس ریاضی؛ دست به انتخاب رشته‌های حوزه هنر و علوم‌انسانی زده‌اند ولی آنجا هم ریاضی دست از سرشان برنداشته است! به عبارت خودمانی‌تر ریاضی آن شتری است که کلاً از پشت در خانه هیچ‌کس بلند نمی‌شود و از اول ابتدایی تا هرکجا که تحصیل را ادامه بدهید؛ این شتر از پشت در بلند نمی‌شود! حتی ممکن است پشت در اتاق کار شما هم کمین کند و تا آخر عمرتان، در کنار شما حضور داشته باشد. بهترین راه برای اینکه شتر ریاضی کابوس فرزند شما نباشد این است که از پایه آن را قوی پیش ببرید. ریاضی از آن درس هایی است که بدون تمرین کارش به جایی نمی‌رسد. برای تمرین بیشتر، فرزند شما به یک کتاب کمک‌آموزشی خوب نیاز دارد.

در دوره متوسطه اول یا همان راهنمایی، علوم‌تجربی به چهاربخش تخصصی زیست، فیزیک، شمیمی زمین‌شناسی تقسیم می‌شود. نام دیگر رشته‌های ریاضی و تجربی در دبیرستان، رشته‌های علوم پایه است. حقیقت این انتخاب نام آنجایی مشخص می‌شود که برای موفقیت در آن‌ها مهم‌ترین چیز داشتن پایة قوی در آن درس است.
با خرید کتاب آموزشی علوم‌تجربی، فرزند شما می‌تواند با یک تیر چهار نشان را بزند! خوب و قوی پیش‌بردن درس علوم‌تجربی علاوه بر یاددادن چیزهای مفید در زندگی روزمره به فرزند شما، می‌تواند پایه او را نیز، در چهار درس تخصصی قوی بالا ببرد!

با چه چیزی بیشتر از زبان شیرین فارسی، در طور روز، کار داریم؟ هر چیزی را که بخواهیم بیان کنیم، از خواسته‌های ساده و روزمره گرفته تا دفاعیه و پایان‌نامه تز دکترا، باید از زبانمان استفاده کنیم. خوب یاد نگرفتن فارسی و نگارش آن، تنها خوب یادنگرفتن یک درس نیست! کسی که ادبیاتش لنگ بزند در هرکجای زندگی‌اش ممکن است با مشکل مواجه شود؛ در فرایند تحصیلی‌اش بیشتر. زبان فارسی و نگارش، مانند ریاضی، شتر نشسته پشت در نیست؛ خود “در” است!
بچه‌ها ذهن‌های آماده‌ای برای یادگیری دارند و خیلی زودتر و باکیفیت‌تر مطالب به آنها آموخته می‌شود. بهترین زمان برای تسلط پیداکردن روی زبان و نگارش شیرین فارسی، همین دوران کودکی است. در مدارس، اغلب معلم‌ها بعد از کلاس اول ابتدایی، بیشتر زمان را روی ریاضی می‌گذارند؛ اگر می‌خواهید فرزندتان از کودکی با زبان و نگارش فارسی انس بگیرید بهترین راهکار، استفاده از محتویات کمک‌آموزشی است.

از دوره متوسطه اول یا همان دوره راهنمایی، درس زبان عربی به برنامه هفتگی فرزند شما اضافه می‌شود؛ اگر درس آموزش قران در دوران ابتدایی پشت‌گوش انداخته شود؛ زبان عربی می‌تواند به غولی بزرگ برای کودک شما تبدیل شود. فرض کنید تابه‌حال ازروی یک متن عربی نخوانده باشید و ناگهان بخواهند دستور زبان و قواعد عربی به شما یاد بدهند؛ قطعاً فهمیدن زبانی که روخوانی‌اش راهم بلد نیستید؛ اتفاق بسیار ترسناکی است! اگر کمی معنای لغات عربی داخل کتاب آموزش قران با فرزند شما کار بشود، خیلی راحت‌تر با درس سخت عربی در دوره راهنمایی کنار میاید. بهترین پیشنهاد برای مسلط شدن به آموزش قران، استفاده از گام‌به‌گام پنجم ابتدایی است.
ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم؛ اگر هدیه‌های اسمانی نبود احتمالاً معنای خیلی از برخوردهای اطرافیانمان را نمی‌فهمیدم! کودکان می‌بینند که بزرگ‌ترها نماز می‌خوانند؛ روزه میگرند و کارهای دیگری که بدون دانستن معنایشان، از دور خیلی عجیب به نظر می‌رسند. هدیه‌های اسمانی می‌تواند خیلی از سؤالاتی که ممکن است ذهن فرزند شما را به خود درگیر کند؛ پاسخ بدهد. بازهم بهترین راه برای تفهمیم و تثبیت آموزه‌های این درس، استفاده از بسته‌های کمک‌آموزشی است.

درس‌خواندن یکی از بزرگ‌ترین منبع‌های آموزشی است اما کودکان احتیاج به بازی و ارتباط با محیط پیرامونشان را هم دارند. اکثر کتاب‌های کمک‌آموزشی شروع می‌کنند به یاددادن مطالب فراتر از کتاب درسی. یادگیری مطالب این کتاب‌ها زمان زیادی از فرزند شما را می‌گیرد. زمان بیش از حد گذاشتن روی درس به این معناست که فرزند عزیز شما زمان کمتری برای بازی و فعالیت‌های موردعلاقه اش دارد و علاوه‌برآن، هرچقدر زمان درس‌خواندن بالاتر برود، بازده و کیفیت خواندن پایین میاید. بچه‌ها در سن کلاس پنجم، معمولاً بازیگوش هستند و ساعات زیادی کنار کتاب و دفتر نشستن آن‌ها را خسته می‌کند و ممکن است حتی باعث بیزاری و دل‌زده شدن آن‌ها از درس‌خواندن بشود!
خرید کتاب گام به گام به گام پنجم کلاغ سفید ، کتاب گام به گام هفتم کلاغ سپید و کتاب گام به گام ششم کلاغ سپیده از فروشگاه آنلاین کتاب گاج مارکت امکان پذیر است.
اکثر جمعیت جوان کشور ما در هجده‌سالگی و پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان، کنکور می‌دهند. آمادگی برای کنکور مسئله مهمی است اما یازده سالگی (سن معمول بچه‌های کلاس پنجم) کجا و هجده‌سالگی کجا! تمرین تست‌زنی کردن و خواندن فراتر از کتاب ممکن است به علاقه فرزند شما به درس آسیب بزند. بهترین راهکار در اینجا استفاده از گام‌به‌گام کلاغ سفید است. با گام‌به‌گام فرزند شما به محتوای کتاب‌های درسی آموزش‌وپرورش تسلط پیدا می‌کند و پایه درس‌هایش قوی پیش می‌روند. در واقع شما می‌توانید با کمک گام‌به‌گام، هر چیزی را سر موقعش انجام بدهید! استفاده از گام‌به‌گام کلاس هشتم کلاغ سپید و گام‌به‌گام کلاس نهم کلاغ سپید، این تضمین را به شما می‌دهند که فرزندتان درس‌های مدرسه‌اش را در دوران حساس کرونا، به‌خوبی یاد گرفته و پایه‌ای قوی دارد که با آن می‌تواند منطقی‌ترین انتخاب رشته را داشته باشد!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *