آموزش, اخبار, اسکراب, زیبایی, سایر هنرهای مهم, کاردستی, مادر و کودک

بعد از اسكراب چي بزنيم؟ (و 5 نکته که باید رعایت کنید)

اسکراب

بعد از اسكراب چي بزنيم؟ (و 5 نکته که باید رعایت کنید)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/03/word-image-103.jpeg

براي داشتن پوستي درخشان و زيبا نياز به اسكراب داريد و بايد اين كار را به درستي انجام دهيد. در ابتدا باید بدانید که اسكراب چیست، چه کار می‌کند، چگونه آن را به درستی انجام دهید، و چگونه بعد از اسكراب از پوست خود مراقبت کنید.
اسكراب چیست؟
یه تیکه چسب شيشه اي برداريد و روی پیشانی خود بچسبانید. انگشت خود را چند بار روی چسب بمالید و سپس آن را بردارید. اگر روی نوار “چيزي” مشاهده کردید، باید اسكراب کنید.
چيزي که روي چسب می بینید در واقع پوست مرده است و تا زمانی که اسكراب نکنید، روي پوست باقي مي مانند، منافذ را می بندد، پوست را کدر می کنند.
کاربرد فیس براش، مزایا و روش استفاده
اسكراب فرآیندی است که می توانید چند بار در هفته انجام دهید تا از پوسته پوسته شدن پوست خشک جلوگيري کنید.
براي مرداني كه ريش دارند هم همینطور. اگر تا به حال دچار شوره ريش شده اید، اسكراب می تواند کمک کند در عرض چند دقیقه از شر شوره ها خلاص شويد.
راه های زیادی برای اسكراب وجود دارد:

اسكراب شیمیایی. اگر مایل به پرداخت پول نقد هستید، می توانید از اسكراب شیمیایی استفاده کنید. یک متخصص پوست یک ماده شیمیایی را روی پوست شما اعمال می کند که لایه های شاخي را از بین می برد.

بسته به نوع اسكراب شیمیایی که انجام می ‌دهید، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر كنيد تا پوست صورتتان خوب شود، زیرا برخی از درمان‌ ها تهاجمی ‌تر هستند و عمیق ‌تر نفوذ می‌ کنند.

ابزار اسكراب. یک ابزار اسكراب چیزی است که برای پاک کردن لایه شاخي پوست مرده از روی صورت استفاده می شود. اسفنج، پارچه، برس، لوفا – هر چه که باشد، اگر صورت خود را با آن بشویید، نوعی اسكراب انجام می دهد.

مشکل ابزار های اسكراب این است که معمولاً بیش از حد لایه برداری می کنند. اساساً شبیه خاراندن صورت خود با پوست درخت است. نه اینکه بدانید چه حسی دارد، اما می توانید تصور کنید، درست است؟
اسكراب بیش از حد باعث قرمزی، تحریک و ترک خوردن پوست می شود.

اسکراب های لایه بردار. اسکراب های لایه بردار روی پوست صورت (در خانه) اعمال می شود و حاوی ماده ای است که به آرامی و در عین حال موثر، پوست مرده صورت را پاک می کند. مواد محبوب اسكراب دانه زردآلو، گردو و پاپایا هستند.

اسکراب ها روشی عالی برای حفظ پوست شاداب و بدون پوسته پوسته و بدون استفاده از مواد شیمیایی یا برس های اسکراب مملو از باکتری هستند.

گلیسیرین برای پوست (۱۲ روش استفاده و نکات کاربردی)
اسكراب چه کار دیگری انجام می دهد؟
شاید فقط برداشتن پوست مرده برای متقاعد کردن شما برای اضافه کردن یک مرحله اضافی به روتین مراقبت از پوست کافی نباشد.
با این حال، علاوه بر حذف پوست مرده، مزایای بسیار چشمگیری دارد:
1- اسكراب کمک می کند اصلاح بهتری داشته باشید. دلیل اینکه نمی توانید یک اصلاح تميز و راحت داشته باشید این است که سلول های مرده پوست روی سطح پوست شما تجمع پيدا كرده اند. پوست مرده منافذ را می بندد و در هنگام اصلاح زیر سطح پوست گیر می کند و در نتیجه منجر به برآمدگي و زخم می شود.
2- اسكراب به از بین بردن خشکی پوست کمک می کند. زمستان كه هوا سرد است پوست دچار خشكي می شود. اسكراب به از بین بردن این خشکی پوست کمک می کند، اما بايد نکات زیر را پس از اسكراب دنبال کنید تا بتوانید پوست خود را مرطوب نگه داريد.
3- اسكراب باعث می شود پوست شما تازه به نظر برسد. اگر به تازگی متوجه خطوط ریز و چین و چروک دور چشم، قرمزی یا سوزش، یا ظاهری کدر شده باشید، اسكراب می ‌تواند پوست شما را تازه کند.
به طور خلاصه، اسكراب باعث مي شود پوست سالم به نظر برسد.
چگونه به صورت طبیعی زیباتر شویم؟ (۳ گام موثر)
چگونه اسكراب کنیم؟
واقعا ساده است اول اینکه بیش از دو بار در هفته اسكراب نکنید. دوم اینکه ابتدا صورت خود را بشویید. ترجیحاً با یک پاک کننده صورت که نه تنها کثیفی را از روی صورت پاک می کند، بلکه آن را هیدراته و جوان می کند تا پوست شما بعد از شستشو خشک و سفت نشود.
اکنون با پیروی از این 4 مرحله آسان آماده اسكراب مي شويد:

پوست خود را با آب مرطوب کنید.
با استفاده از انگشتان خود، مقداری از اسکراب لایه بردار با کیفیت بالا را به آرامی روی کل صورت خود بمالید ( در اطراف چشمان خود استفاده نکنید) این کار را حدود 30 ثانیه انجام دهید.
اسكراب را با دستان خود از روی صورت بشویید (از پارچه استفاده نکنید).
به آرامی پوست را خشک کنید.

به همین سادگی. بعد از اسكراب پوست احساس تازگی می کند و حتی روشن تر از قبل به نظر می رسد.
کاری که بعدا انجام می دهید برای اطمینان از محافظت از پوست و سالم بودن پوست بعد از اسكراب بسیار مهم است. اسكراب برای پوست مفید است، اما از بین بردن سلول های مرده پوست، پوست را در وضعیتی خطرناك قرار می دهد. پوست جدید باید مرطوب و محافظت شود.
راز صافی پوست (۲۵ روش طبیعی داشتن پوست بی نقص)
5 نکته بعد از اسكراب که باید رعایت کنید
فقط از بین بردن پوست مرده کافی نیست، حالا که پوست تازه متولد شده دارید باید از آن محافظت کنید.
1- اصلاح کنید. خوب، این بخشی از برنامه محافظتی نیست، اما درست پس از اسكراب، زمان مناسبی برای انجام اصلاح است.

نکته حرفه ای: بعد از اسكراب، پوست خود را با یک حوله گرم و مرطوب خشک کنید. گرمای حوله منافذ را باز نگه می‌دارد و به کمک می‌کند اصلاح دقیق ‌تری داشته باشید.

2- مرطوب كننده استفاده کنید. نمی توانیم به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کنیم. پوست به رطوبت نیاز دارد، به خصوص بعد از اسكراب. استفاده از یک مرطوب کننده فوق العاده پس از اسكراب به جبران هرگونه رطوبت از دست رفته در اثر لایه برداری کمک می کند.
3- ضد آفتاب بزنید. اين را بدانيد كه خورشید هیچ لطفی به چهره شما نمی کند. اشعه ماوراء بنفش پوست را در معرض رادیکال های آزاد قرار می دهد و باعث پیری زودرس پوست می شود.

اگر پوستی شبیه چرم فرسوده ندارید، توصیه می کنیم هر روز یک ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. این یکی از بهترین مواردي است که می توانید برای پوست خود در نظر بگیرید.

4- اسكراب برای انواع پوست به خصوص پوست های مستعد لک مفید است. اسكراب کثیفی و پوست مرده را که منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد لک مي شود را از بین می برد.

اسكراب پوست مستعد لک را یک شبه درمان نمی کند، بنابراین وقتی آن را تمام کردید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پوست را به حال خود رها کنید. ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما از آینه دوری کنید و چیزی را روی صورت خود فشار ندهید. این فقط باعث قرمزي و قابل توجه شدن مي شود.

5- لزوماً پس از اسكراب لازم نیست، اما مراقبت از پوست مهم است، و انجام آن با محصولات مناسب کلیدی است. برای داشتن پوستی عالی، نیازی به صرف زمان یا هزینه زیادی ندارید. اما همچنین نمی‌توانید مراقبت از پوست را نادیده بگیرید و انتظار داشته باشید که به زیبایی پیر شوید.
اسکراب کنید
اسكراب یکی از اجزای مهم هر روتین مراقبت از پوست است و مزایای آن باعث می شود که به معنای واقعی کلمه ارزش یک دقیقه زمانی را که هر هفته صرف انجام آن می کنید داشته باشد.
5 دستور اسکراب عالی: 5 روش ساخت اسکراب صورت خانگی +روش استفاده
محافظت از پوست پس از اسكراب با مرطوب کننده های آبرسان و یک کرم ضد آفتاب خوب، پوست را برای تمام کارهایی که باید انجام دهد آماده نگه می دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *