آموزش, آموزش روانشناسی, اخبار, روانشناسی شخصیت, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, مادر و کودک

روانشناسی رفتار آقایان (10 نکته ای که هر خانمی باید بداند)

پس ذهن مردان در مقابل زنان

روانشناسی رفتار آقایان (10 نکته ای که هر خانمی باید بداند)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/04/word-image-65.jpeg

بیشتر تصورات رایج در مورد مغز مردان بر اساس مطالعات روی مردان 18 تا 22 ساله است. اما مغز یک مرد در طول عمرش به شدت تغییر می ‌کند.
در این مقاله با باورهای غلط رایج، مانند اینکه مردان همیشه دنبال عیش و نوش هستند، آشنا می ‌شوید. و خواهید آموخت که مردان چقدر در برابر تنهایی آسیب پذیرند و چرا به طرز نا امیدکننده ای روی راه حل ها تمرکز می کنند.
به طور خلاصه، این چیزی است که باید در مورد ذهن مردان بدانید. 

توی این پک فوق العاده، مرد بهتری شویم رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! 

 
 

توی این پک های فوق العاده، آموزش مهارت های فردی که از نون شب واجب ترن رو با بهترین اساتید یاد می گیری. دیگه توی زندگی کم نیار و توی هر جمعی همه رو انگشت به دهان کن!

 

میل به ازدواج
زنان می خواهند خانواده تشکیل دهند و مردان می خواهند عیش و نوش کنند. اما این یکی از بزرگترین تصورات غلط است.
بر اساس مطالعه‌ای که بر روی مردان بولیوی در سال 2007 در Proceedings of the Royal Society منتشر شد، خیانت ‌ها به احتمال زیاد قبل از رسیدن به 30 سالگی روی می ‌دهند. این مطالعه نشان می ‌دهد که پس از آن، مردان عمدتاً بر تأمین مخارج خانواده ‌شان تمرکز می ‌کنند.
روش استفاده از قانون جذب برای دوستی، ثروت و موفقیت
البته، برخی از مردان نسبت به تعهد به دیگران سخت ‌تر هستند. بر اساس مطالعه ‌ای در سال 2008 در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، این مشکلی است که می ‌تواند ژنتیکی باشد. مردان بدون ژن بی بند و باری، که تخمین زده می شود 60 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، بیشتر احتمال دارد ازدواج کنند. اما این همه ماجرا نیست. محققان دریافتند که هم آن ها و هم همسرانشان احتمال زیادی دارد که رضایت نسبی را نسبت به زندگی زناشویی گزارش کنند.
رئیس کیست؟
سلسله مراتب ناپایدار می تواند باعث نگرانی مردان شود. اما یک زنجیره فرماندهی تثبیت شده، مانند آنچه توسط ارتش و بسیاری از مکان های کاری انجام می شود، تستوسترون را کاهش می دهد و پرخاشگری مردان را مهار می کند. 

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

پدر آینده
مغز مرد به ویژه در ماه‌ های قبل از پدر شدن برای همکاری آماده می ‌شود. یک مطالعه در سال 2000 در کتاب تکامل و رفتار انسان نشان داد که پدران آینده تغییرات هورمونی را تجربه می کنند – پرولاکتین بالا می رود، تستوسترون کاهش می یابد – که احتمالاً رفتار پدرانه را تشویق می کند. فرمون ‌های زن باردار ممکن است برای تحریک این تغییرات به همسرش منتقل شود.
در مطالعه‌ای که در سال 2008 در مجله Hormones and Behavior منتشر شد، گفته شد حتی قبل از باردار شدن، فرومون ‌های مرد باعث می ‌شوند که نورون ‌های مادر خوب در مغز زنان جوانه بزنند.
مغز مرد بالغ

در طول تکامل، مردان باید در جوانی برای کسب موقعیت و همسر رقابت کنند و در زمان بلوغ بر پیوند و همکاری تأکید کنند.
مطالعات روان‌ شناختی نشان داده ‌اند که رقابت جویی جذابیت کمتری برای مردان مسن دارد. در عوض آن ها به روابط و بهتر کردن جامعه توجه بیشتری می کنند.
26 نکته مهم برای جذب مردان توسط همسر
این تغییر احتمالاً با کاهش طبیعی تستوسترون با افزایش سن مرد رخ می دهد. مردانی که سطح تستوسترون بالایی دارند در مسابقات انفرادی بهتر عمل می ‌کنند، در حالی که آن هایی که سطوح پایین ‌تری دارند در مسابقاتی که نیاز به همکاری تیمی دارند برتری دارند. این مطالعه در سال 2009 در مجله Hormones and Behavior منتشر شد.
بازی با پدر
مطالعات نشان داده ‌اند که روش ‌های خاص پدر برای بازی با فرزندان – بازی های خشن و پر سر و صدا، خود جوشی بیشتر، اذیت کردن بیشتر – به بچه ‌ها کمک می کند بهتر یاد بگیرند، اعتماد بیشتری داشته باشند و برای دنیای واقعی آماده شوند. همچنین، چنین پدرانی رفتار جنسی پرخطر بچه ها را کاهش می دهند.
چندین مطالعه بین فرهنگی گزارش می ‌دهد که پدرانی که به طور فعال پدری می کنند تمایل به داشتن سطح تستوسترون پایین‌ تری دارند. کودکان انسان از نیازمندترین افراد در قلمرو موجودات زنده هستند و پدران خوب شانس زنده ماندن فرزندانشان و ژن هایشان را بهینه می کنند.
دفاع از قلمرو
بخشی از کار مرد، از نظر تکاملی، است. تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است، اما در سایر پستانداران نر، دفاع از قلمرو در ناحیه مغز بزرگتر از همتایان ماده آن هاست.
در حالی که زنان نیز دارای احساس مالکیت هستند، مردان در صورت مواجهه با تهدیدی برای زندگی عشقی یا قلمرو خود، بسیار بیشتر خشن می شوند.
چگونه کسی را عاشق خود کنید؟ (12 روش کاملا موثر)
عادت به بررسی کردن زنان
تستوسترون در حالی که اغلب با پرخاشگری و خصومت مرتبط است، هورمون میل جنسی نیز هست ودر پسرها شش برابر زنان در رگ هایشان موج می زند.
تستوسترون ناحیه کنترل تکانه مغز را مختل می کند. اگر چه که هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما ممکن است توضیح دهد که چرا مردان به صورت خودکار به زنان نگاه می کنند. آن ها اغلب زمانی که زن از حوزه بیناییشان خارج می شود فراموشش می کنند.

تمرکز بر راه حل ها
در حالی که بسیاری از مطالعات نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان عاطفی هستند، اما این کاملاً درست نیست. سیستم عاطفی مغز مرد زمانی که فردی استرس دارد یا مشکلی را بیان می کند پاسخ می دهد.
این بخش مغز مردان مانند گوگل جستجو می ‌کند تا راه ‌حلی پیدا کند. در نتیجه، مردان بیشتر به فکر رفع مشکل هستند تا نشان دادن همبستگی در احساس.
آسیب پذیرتر بودن مردان در برابر تنهایی
دکتر لوان بریزندین، استاد روانشناسی بالینی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو گفت: در حالی که تنهایی می تواند بر سلامت و مغز همه تأثیر بگذارد، به نظر می رسد مردان مسن تر آسیب پذیر هستند.
او گفت که مردان تمایل کمتری نسبت به زنان دارند، که این امر باعث تشدید تنهایی و تاثیر آن بر مدارهای اجتماعی مغز آن ها می شود.
حتما بخوانید: راه های جذب مردان (10 باید و 4 نباید)
زندگی با زنان بسیار مفید است. مطالعات نشان داده است مردانی که در روابط پایدارند، سالم ‌تر هستند، عمر طولانی‌ تری دارند و سطوح هورمونی دارند که نشان‌دهنده کاهش اضطراب است.
زنان همچنین برای غدد جنسی مردان مفید هستند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2009 در Biology of Reproduction منتشر شد، موش‌ های نر که با ماده ‌ها زندگی می‌ کردند، مدت زمان بیشتری را نسبت به پسرعمو های منزوی خود بارور بودند.
احساساتی تر بودن مردان
محققان دریافته ‌اند اگر چه معمولاً زنان به عنوان جنسیت عاطفی ‌تر در نظر گرفته می ‌شوند، پسران شیرخوار نسبت به دختران شیرخوار از نظر عاطفی واکنش‌ پذیرتر و بیانگرتر هستند.
بر اساس مطالعه ‌ای که در سال 2008 در مجله روانشناسی اسکاندیناوی منتشر شد، مردان بزرگسال نیز واکنش ‌های احساسی کمی قوی ‌تر دارند اما فقط قبل از اینکه از احساسات خود آگاه شوند. با این حال، هنگامی که این احساسات به آگاهی می رسد، مردان چهره پوکری را اتخاذ می کنند.
بسیار جالب: رایج ترین تیپ های شخصیتی انسان ها کدامند؟
در جوانی پسرها احتمالاً یاد می گیرند که احساساتی را که فرهنگ غیرمردانه می دانند، پنهان کنند. اما کم کردن احساسات واکنشی بدن را نیز تحریک می کند. محققان دانشگاه لوند در سوئد در سال 2008 این نظریه را مطرح کردند که واکنش شدید مرد و سرکوب متعاقب آن ممکن است او را برای مقابله با یک تهدید آماده کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *