آموزش, اخبار, اطلاعات عمومی, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

پاپاراتزی چیست؟ نکاتی که باید بدانید

پاپاراتزی چیست؟ نکاتی که باید بدانید

پاپاراتزی ها (Paparazzi) عکاسان مستقلی هستند که عکس ‌های جنجال برانگیز و بی نظیری را از افراد مشهور می گیرند. اقدامات پاپاراتزی ‌ها گاهی مورد انتقاد قرار می‌ گیرد، زیرا آن ها اغلب برای گرفتن یک سری عکس ‌های خاص و بدون اجازه دست به کار می ‌شوند و اصطلاحا اتفاقات خصوصی افراد را رو می کنند. در برخی مواقع، این عکاسان ممکن است از حدشان فراتر بروند و کار هایی که شاید مجاز نباشد را انجام بدهند. در برخی از کشور ها ممکن است این تخلفات تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند. پاپاراتزی ها در هر مکانی که افراد مشهور و ستاره ‌ها حضور دارند، هستند و اغلب به طور خاص به رویداد های مهم دعوت می ‌شوند.
اصطلاح پاپاراتزی از نام شخصیتی در فیلم La Dolce Vita فلینی ( محصول 1960) گرفته شده است. Signor Paparazzo در این فیلم عکاسی بود که دائما سعی می کرد عکس های حاشیه سازی بگیرد. او در یک سکانس از زنی عکاسی می کند که درگیر یک تراژدی شخصی است. تاکتیک ‌های او به ‌طور قابل‌توجهی شبیه به تاکتیک ‌هایی است که توسط عکاسان سلبریتی مستقل در زندگی واقعی که به عنوان پاپاراتزی ها شناخته می شوند، به کار گرفته می شود . به ندرت می توان پاپاراتزی ها را تنها دید اما به تنها یک نفر از این عکاسان، پاپاراتزو گفته می شود . معمولا این عکاس ها علاوه بر سلبریتی ها یکدیگر را هم دنبال می کنند به این امید که سوژه های خلاقانه تری پیدا کنند و سر تیتر خبر ها باشند.

بسیاری از رسانه‌ ها برای عکس ‌های منحصر به ‌فرد افراد مشهور مثل عکس ‌هایی از آن ‌ها در لحظات حساس یا طبیعی، هزینه بالایی می‌ پردازند. بسیاری از پاپاراتزی ‌ها سعی می ‌کنند تا عکس ‌های شلخته از افراد مشهور تهیه کنند که همیشه یک موضوع داغ برای مجلات زرد بوده است . پاپاراتزی ها افراد مشهور را در روز هایی که مو های نامرتبی دارند و یا در خیابان و سوپرمارکت ها قدم می زنند و یا در حال معاشرت با دوستان و خانواده شان هستند، شکار می کنند که اصلا کار جالبی نیست! پاپاراتزی ها ممکن است برای گرفتن یک عکس وارد ملک خصوصی یک سلبریتی شوند یا رویداد ها و یا حتی مراسم خصوصیِ آن ها را خراب کنند.
زودیاک چیست؟ روش ساده تشخیص زودیاک خودتان
پاپاراتزی ها ممکن است مخفیانه از افراد مشهور عکس بگیرند و تصاویرِ آن ها را به روزنامه ها یا مجلات بفروشند.

اکثر سلبریتی ها با پاپاراتزی ها درگیر هستند. دنباله‌روی مداوم عکاسان می ‌تواند بسیار آزار دهنده باشد، زیرا حتی انجام کار های ساده با حضور آن ها بسیار پیچیده و سخت ‌تر می ‌شوند. ستاره ها در شرایطی که حس کنند مدام زیر نظر هستند، واقعا مضطرب می شوند و زندگی شان تحت تاثیر قرار می گیرد. پاپاراتزی ها سلبریتی ها را با گرفتن عکس های غیر اخلاقی آزار می دهند. حتی برخی از آن ها به خاطر تهیه چند عکس که بتوانند با قیمت بالایی به فروش برسانند، تصادفات رانندگی و رویداد های دیگر را صحنه سازی می کنند تا افراد مشهور را به دام بیندازند.
حتما بخوانید: 44 مهارت که هر مرد و زنی باید بلد باشند
بسیاری از تکنیک های پیشرفته عکاسی برای گرفتن عکس های طبیعی از افراد مشهور استفاده می شود . به عنوان مثال، لنز تله فوتو برای هر پاپاراتزو حرفه ای ضروری است. پاپاراتزی ها ممکن است از دوربین های مخفی و سایر تکنیک های مخفیانه برای گرفتن عکس از افراد مشهوری که ممکن است از حضورشان آگاه نباشند، استفاده کنند. رقابت بین این عکاس ها معمولا شدید است، زیرا هر کدام به دنبال سوژه و عکسی هستند که دیگری آن را نداشته باشد و نو و منحصر به فرد باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *