آموزش, اخبار, شاد زندگی کردن, شخصیت شناسی, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, مادر و کودک

چگونه بامزه باشیم؟ (در 4 سناریو مختلف)

بامزه باشیم

چگونه بامزه باشیم؟ (در 4 سناریو مختلف)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/03/word-image-49.jpeg

تقریبا هیچ چیزی نا امید کننده ‌تر از تماشای کسی نیست که می تواند دیگران را بخنداند؛ در حالی که شما فقط بایستید و به این فکر کنید که ای کاش من هم می توانستم! صرف نظر از این که برخی افراد ذاتا بامزه هستند، اما خبر خوب این است که تعریف چیز های خنده دار در لحظه، یک استعداد نیست بلکه یک مهارت است.
این بدان معناست که شوخ طبعی را مثل هر مهارتی می توان یاد گرفت و تقویت کرد تا توانایی لازم برای بذله گویی در پیام هایی که می فرستید، سر یک قرار، سر کار یا حتی روی صحنه به عنوان یک استندآپ کمدین یا بداهه گو را به دست بیاورید (البته شما نیازی به حفظ هزاران جوک ندارید، بنابراین لازم نیست نگران باشید.)
حتما بخوانید: شخصیت کاریزماتیک چیست؟ با این 18 روش جدید کاملا کاریزماتیک شوید
وقتی نوبت به یادگیری شیوه خنداندن مردم می رسد ، نکات، ترفند ها و حتی سناریو هایی وجود دارد که کارتان را راحت تر می کند. پس به خواندن این مقاله ادامه بدهید تا همه چیز هایی که لازم است در مورد گفتن داستان ‌ها و جوک ‌های خنده ‌دار بدانید تا بتوانید در کوتاه‌ مدت تبدیل به فردی بامزه در بین همکاران، دوستان و خانواده ‌تان شوید، دست تان بیاید.
چگونه بامزه باشیم؟
وقتی به افراد بامزه فکر می کنید، احتمالا اولین چیزی که به ذهن تان می رسد صحبت کردن آن ها است: به طور مثال کمدین مورد علاقه تان که یک برنامه استندآپ را در تلویزیون ارائه می کند ، یا بامزه ترین مرد در محل کارتان که با گفتن داستان های آخر هفته با همکارانش معرکه می گیرد. اما دو نکته مهم وجود دارد که معمولا از آن غافل هستیم.
اولین مورد این است که بامزه بودن بیشتر به گوش دادن است تا صحبت کردن. بامزه ترین افراد به محیط اطراف شان خوب دقت می کنند و به کوچک ترین و بی اهمیت ترین جزئیات حساس هستند. آن ها چیز هایی را می بینند که اکثر افراد راحت از کنارشان رد می شوند و با پرداختن یک کمدین به آن موضوع، تازه متوجهش می شوند.

اما درست مثل یک بازیکن پوکر که متوجه اشاره حریفش در آن سوی میز می شود، اما خودش را لو نمی دهد، شما هم لزوما نباید هر نکته طنزی که کشف کردید را همان جا مطرح کنید. راز بامزه بودن در مکالمات در انتخاب لحظه مناسب ، بررسی جزئیات و تعادل برقرار کردن بین گوش دادن و صحبت کردن است.
راز دوم و مرتبط این است که حتی بامزه ترین افراد هم همیشه خنده دار نیستند. اجرای مداوم یا حتی تماشای مداوم استنداپ یک نفر می تواند خسته کننده باشد. بنابراین، در بسیاری از مواقع، اگر احساس می ‌کنید جوک های خوب زیادی گفته اید اما دیگر حرفهای تان دارد بی مزه می شود، شاید لازم باشد برای چند لحظه به جمع و خودتان استراحت بدهید .
همه به چه چیز هایی می خندند؟
از نظر علمی، سه عامل اصلی که باعث خنده می شوند عبارتند از برتری تناقض و از بین بردن استرس. و از آن جایی که با گفتن مداوم جوکهای تان، غافلگیر کردن دیگران یا از بین بردن اضطراب شان بسیار سخت می شود، احتمالا بهتر است به نوعی از روش تشنه نگه داشتن مخاطب به سبک اینستاگرام برای جوکهای تان استفاده کنید.
چیزی که باید در خودتان پرورش بدهید این است که مطمئن باشید که همیشه بامزه هستید. خودتان؛ خودتان را تایید کنید تا لازم نباشد منتظر اطرافیان تان باشید، در این صورت از این که چقدر متفاوت از شما استقبال می شود؛ شگفت زده خواهید شد. مثلا به مدلی که یک کودک نوپا یک تلفن پلاستیکی را به یک بزرگسال می دهد فکر کنید. آن فرد بزرگسال از هر ده بار، نه بار تظاهر می‌ کند که به آن تلفن پاسخ می ‌دهد و حرف می ‌زند، درست است؟ حتی اگر کاملا بداند که هیچ کس آن جا نیست.

چرا ما این کار را انجام می دهیم؟ آیا به این دلیل است که بدرفتاری با بچه ها آسیب بزرگی به آن ها می زند؟ بله، این بخشی از آن است. اما جنبه مهم دیگر ایجاد اعتماد در کودک نسبت به این مسئله است که تلفن ها این طور کار می کنند. این اعتماد به نفس یک واقعیت مشترک را بین شما دو نفر برملا می کند و ریسک انجام کاری که ممکن است در موقعیتی دیگر احمقانه به نظر برسد را کاهش می دهد. کودکان و نوجوانان به طور یک سان اغلب در دنیای شان به این اعتقاد دارند که وقتی از شما می خواهند به آن ها بپیوندید، بدون فکر به آن ها جواب مثبت می دهید. یک کمدین بزرگ همین قدر به خودش اعتماد دارد و به همین طریق مردم را جذب می کند.
با این که بچه ‌ها به این دلیل که بهتر از یک حیوان خانگی احساسات شان را نشان می دهند، واقعا تماشاگران خوبی برای تمرین هستند اما احتمالا شما بیشتر مایلید برای بزرگسالان بامزه به نظر برسید. پس در مرحله بعد، از موقعیت ‌های خاصی که احتمالا به شوخی ختم می شوند، استفاده کنید.
حتما بخوانید: روش استفاده از قانون جذب برای دوستی، ثروت و موفقیت
چه طور به صورت رو در رو بامزه باشیم؟
گاهی پیش می آید که شما در جمعی از افراد هستید و به این فکر می کنید که چطور آن ها را بخندانید. اول از همه خبر بد این که اگر این فکر در مغزتان وجود دارد، احتمالا قبلا بسیاری از مکالمه ها را از دست داده اید، بنابراین وظیفه اولیه شما این است که این فکر را از سرتان بیرون کنید. توجه داشته باشید که چه کسانی در گروه دیگران را می خندانند و خودتان را به چالش بکشید تا بفهمید دقیقا چه چیزی در مورد آن ها بامزه است.
آیا آن ها شوخ اند؟ با طعنه حرف می زنند؟ بذله گو هستند؟ جلف اند؟ چرت و پرت می گویند ؟ از تخریب خودشان برای خنداندن استفاده می کنند؟ همان طور که می بینید روش های مختلفی برای بامزه بودن وجود دارد، و فهمیدن این که دیگران کجای آن طیف قرار می‌گیرند به شما کمک می‌کند تا سبک و جایگاه تان را پیدا کنید.

اگر فرد بامزه ای نمی‌ شناسید، می ‌توانید همین فاکتور ها و ویژگی ها را در برنامه‌ های تلویزیونی خنده‌ دار، فیلم ‌ها، پادکست ‌ها، برنامه ‌های ویژه استندآپ یا نمایش‌ های کمدی زیر نظر بگیرید و تمرین کنید. هر زمان به چیزی می خندید، آن را یادداشت کنید و از خودتان بپرسید چرا.
بعد از مدتی، در هر موقعیتی به خوبی متوجه چیز های خنده دار خواهید شد و به همین ترتیب، مهارت مشاهده و درک تان را تقویت کرده اید. حالا فقط باید از آن فاکتور ها استفاده کنید. به عناصر کمدی فکر کنید که فقط مناسب تعریف و اجرا به صورت حضوری هستند، یعنی چیزهایی مثل حالات چهره، کمدی فیزیکی، صدا های خنده دار، و قرینه پردازی. این مورد آخر یعنی پرداختن به یک چیز در حالی که به وضوح منظور تان چیز دیگری است.
سناریو 1: خنده دار بودن در یک گروه
مثلا، اگر با گروهی ملاقات می کنید و می خواهید به خاطر دیر آمدن عذرخواهی کنید، ممکن است خیلی راحت بگویید: ” ببخشید دیر آمدم ” یا جبهه دفاعی بگیرید تا توجه ها از روی شما برداشته شود. اما گفتن جملاتی مثل موارد زیر احتمالا شما را به بامزه بودن ، نزدیک می کند:

خودتان را تخریب کنید: ” وای، من نمی توانم باور کنم که همه شما این قدر زیبا لباس پوشیدید که صبح یکشنبه بیرون بیایید و منتظر من باشید. ” (همراه با یک لبخند آرام و پشت سر هم پلک زدن).
جذاب و طنازانه بگویید : “همه چیز عالی پیش می رود و دقیقا همان طور که من برنامه ریزی کردم، اتفاق می افتد.” (به خاطر عجله نفس نفس می زنید و عرق از صورت تان می چکد، اما لبخند از لبان تان محو نمی شود. این یکی جواب می دهد!)
عجیب و ناگهانی نظر بدهید: ” باشد من تمام تلاشم را کردم، اما به نظر می رسد کمیته المپیک هنوز مُصر است که بازی ها در تابستان امسال در توکیو انجام شود. برنامه شما ها چیست؟” (خون سرد بنشینید انگار نمی دانید همه نگران چه چیزی هستند.)

قرار نیست همه این موارد روی دوستان تان جواب بدهند، اما حداقل می تواند خلاقیت‌ های شما را به جریان بیندازند. برای گرفتن خنده در لحظاتی که همه نگاه ها به شماست، سعی کنید جزئیاتی را بر اساس این فرمول اضافه کنید:
(مشاهده و درک موقعیت) + (شوخی طنازانه با خودتان) + (برانگیختن عاطفه و احساس)
اگر این فرمول به خوبی پیش رفت، در حالی که منتظر فرصت بعدی برای ابراز خودتان هستید، استراحت کنید. استفاده از هر چیزی برای به زور خنداندن جمع ممکن است شوخی های تان را تا مرز بی مزگی ببرد.
حتما بخوانید: چگونه ارتباط اجتماعی برقرار کنیم؟ (3 روش داشتن ارتباطات قوی)
چه طور هنگام پیام دادن؛ بامزه باشیم ؟
بامزه بودن هنگام فرستادن یک پیام متنی می ‌تواند چالش ‌برانگیز باشد، زیرا باید آن چیزی که می خواهید به طنز نشان بدهید را تایپ کنید، اما از طرفی هم حرف زدن با تکست و به صورت تایپی زمان بیشتری برای ایجاد یک واکنش طنازانه به شما می ‌دهد.
فقط مطمئن شوید که فکر کردن برای پاسخ به پیام وسواس گونه و طولانی نمی شود و به پاسخ های طرف مقابل تان خیلی نگاه انتقادی نمی کنید. ممکن است وسوسه شوید و به اشتباهات اشاره کنید یا کمی تند بروید. اما در کل، معمولا مسخره کردن خودتان از دیگران خنده دارتر است.

ارسال پیام فرصتی عالی برای امتحان کردن آثار کمدی کلاسیک مثل قانون سه نفره و شوخی زبانی (نوعی طنز که با گویش ها به روش‌های سرگرم‌کننده و شگفت ‌انگیزی شوخی می شود ) است. این بازی می تواند به معنای تعویض کلمات یا عبارات برای ایجاد جناس یا عبارات خاص خودتان باشد.
سناریو 2: اشتراک گذاری اطلاعات از طریق متن
استفاده از استعاره برای این چالش عالی است، زیرا به شما امکان می دهد دو چیز را که یا به هم می آیند یا نمی آیند را مقایسه کنید. مثلا ، “من به اندازه یک زنبور مشغول بوده ام” در مقایسه با “خوب مورین، من در طول روز به اندازه یک شیر باغ وحش مشغول بوده ام.”
(استعاره) + (صفت) + (اسم منطبق یا غیر منطبق)
به دلایلی همیشه خنده دارتر است که یک صفت قبل از اسم تان بیاورید، مثل گفتن “آیا می توانیم ارابه جذاب تان را ببریم؟” به جای ” اشکالی ندارد من پشت فرمان بنشینم؟ “.
حتما بخوانید: چطور در چت جذاب باشیم و دلبری کنیم
همچنین، به یاد داشته باشید که هنگام ارسال پیام، شما بر نحوه خواندن کلمات شما توسط گیرنده کنترل دارید. شما می توانید پیام را به خطوط مختلف تقسیم کنید یا حتی یک جمله را کلمه به کلمه بفرستید تا قبل از این که کامل مشخص شود، کشش و استرس ایجاد کند.
چه طور در محل کار بامزه باشیم؟
همان طور که ممکن است متوجه شده باشید، شخصی که می خواهد بامزه ترین فرد در دفتر کار باشد، در واقع همیشه بامزه ترین فرد نیست. بنابراین کار و وظایف کاری فرصتی ایده آل برای تقویت یک مهارت کمدی دیگر یعنی خواندن افکار دیگران است.
آیا بدن افراد به سمت شما چرخانده شده است، لبخند بر روی صورت شان نشسته و حالت آرامی دارند؟ این یعنی مخاطب آماده است. ابرو های درهم ، هدفون توی گوش، برگشتن صورت به سمت صفحه ‌نمایش و در های بسته دفتر برعکس این موضوع هستند و به خوبی نشان می دهند همکار های شما نمی‌ خواهند در کارشان وقفه ایجاد شود.

از آن جایی که طیف های گسترده ای از افراد سر کار هستند و کار می کنند، این محیط ها همیشه بهترین مکان برای کار بر روی طنز انفعالی که به شوخی مشتاقانه بین دو یا چند شرکت کننده فعال نیاز دارد، نیستند . وقتی صحبت از نحوه شیوه تبدیل شدن به یک فرد بامزه در دفتر می شود، به جای آن روی شوخی های خودساخته ای مثل جوک ها یا داستان هایی که بر اساس مشاهدات سریع ساخته می شود، تمرکز کنید. سریع کلمه کلیدی است که یعنی به یک چیز اشاره کنید و زود از آن مبحث خارج شوید.
حتما بخوانید: هنر خوب صحبت کردن با افراد مختلف: نکات بسیار مهم و کاربردی
سناریو 3: بامزه بودن در محل کار
به طور کلی، بامزه بودن به معنای این است که با دل و جرأت پیش بروید ، اما محل کار موقعیتی است که در آن بد نیست خودتان را اصلاح کنید. کلمات و مکث های اضافی که در طی آن همکاران شما ممکن است خسته شوند و به پشت میزهای شان برگردند را حذف کنید، و خجالت نکشید. هر چیزی که طرف تان را در مورد هر چیزی می گویید یا اجرا می کنید بخنداند، مطمئن باشید که برنده است.
همچنین یادتان باشد که سکوت فاکتور طلایی است. به خصوص در اوایل مسیر کمدی تان. سعی کنید فقط یک نفر را یک بار در روز بخندانید، حتی اگر به معنای از دست دادن فرصت‌های شوخی عالی باشد. فقط توجه به آن موقعیت ها باعث می شود قدرت شوخ طبعی تان روز به روز بیشتر شود . به این ترتیب، همکاران تان به جای این که چشمان شان را بچرخانید، بیشتر از شما شوخی می خواهند. سلام و احوال پرسی اول صبح، سوال در مورد آخر هفته، یا سوالاتی در مورد برنامه های آینده فرصت های خوبی برای شروع هستند.

(من می‌ توانم برنامه ‌های آخر هفته ‌ام را به شما بگویم، اما نمی ‌خواهم ریا شود…) + (توصیف یک چیز عادی و پیش پا افتاده که برای آخر هفته برنامه ‌ریزی کرده ‌اید)
(من امروز بیشترین بازدهی کاری را داشتم. . .”) + (حکایتی طنز درباره چیزی که آن روز شما را از کار منحرف کرده است)

لحظه خنده ‌داری که متوجهش شده ‌اید را در ذهن بسپارید تا بعدا آن را مطرح کنید. بعضی از لحظات خنده دار بمانند برای دفعه بعد، بهتر است. چیزی که وقتی برای اولین بار باعث خنده شما شده می تواند ارزش استفاده برای گرفتن خنده کامل از حضار در دورهمی های بعدی را داشته باشد.
چه طور سر قرار بامزه باشیم؟
در نهایت، اینجا جایی است که ما واقعا می ‌توانیم از فرصت استفاده کنیم، زیرا هیچ چیز جذاب ‌تر از شوخی با یک غریبه نیست. (و هیچ چیز بدتر از این نیست که طرف مقابل تان به هیچ وجه به هیچ کدام از حرفهای تان گوش ندهد زیرا فکر می کند شوخی های خودش جذابترند). بنابراین به خودتان لطف کنید و نتایج جستجویی که در مورد ” چه طور برای دختران بامزه باشیم ” در گوگل بالا آمده را نادیده بگیرید.
همان طور که در تعاملات کاری شما استاندارد را تعیین می کنید، در این جا هم سعی کنید اول با هدف گیرا بودن وارد قرار شوید. صادق و راستگو باشید و احساس نکنید که باید چیز هایی را بگویید که دیگران دوست دارند بشنوند زیرا در روابط عاشقانه و دوستانه ممکن است نشان دهنده صادق نبودن شما باشد. اگر بتوانید از آن قوانین پیروی کنید، خود به خود بامزگی تان خودش را نشان می دهد.
حتما بخوانید: 20 مهارت اجتماعی کاربردی برای اینکه دوست داشتنی باشیم
برای سهولت در این کار، سعی کنید به چیز های خنده‌ داری که طرف تان می‌ گوید، بخندید. وقتی شما به حرف های بامزه می خندید یعنی حس شوخ طبعی دارید و به همان اندازه هم می توانید بخندانید. آماده بودن شنونده بخشی از بده بستان در یک مکالمه خنده دار است، بنابراین از خنده خودتان و قانون “بله، و…” در کمدی بداهه استفاده کنید تا نشان دهید که نکته طنز آخرین چیزی که قبل از شروع صحبت تان گفته شد را درک کرده اید.
سناریو 4: بامزه بودن سر قرار
هدف شما سر قرار، باید پیدا کردن نکات خنده‌داری با طرف مقابل تان باشد، بنابراین در حالی که سعی می ‌کنید با هم شوخی کنید، سعی کنید جملاتی که با ” یا “، ” اما ” یا ” نه ” شروع می‌ شوند را به کار نبرید. در عوض، به دنبال فرصتی برای گفتن ” بله، و ” و ادامه صحبت باشید.
اگر طرف شما به یک توله سگ در بیرون اشاره می کند، رویش نامی که فکر می کنید مناسب است را بگذارید. اگر این روند به خوبی پیش برود، می توانید با هم برای این سگ یک زندگی خیالی بسازید. اگر شما نام “هوراس” را به زبان بیاورید و شریک تان “شرلوک” را پیشنهاد داد، ایده خودتان را کنار بگذارید و بر روی ایده او تمرکز و از جملاتی مثل موارد زیر استفاده کنید:

” شرلوک، آره ! من فقط می توانم او را در حال کشیدن پیپ تصور کنم.”
” شرلوک، من خیلی دوستش دارم ! بیایید ببینیم کدام یک از سگ ‌هایی که رد می شوند می توانند در نقش واتسون باشند.”
“شرلوک عالی است، برایم سوال است که الان دارد چه معما هایی را حل می کند.”

هر سه این جواب ها باعث می شود به جای این که بحث جدیدی را باز کنید، از شریک تان دعوت شود تا چیز هایی که گفته اید را ادامه بدهد. و اگر خوب دقت کنید، همیشه می ‌توانید یکی از این سوژه هایی که درست کرده اید را بهانه ای برای تماس بعد از ظهر قرار دهید. این کار باعث خنداندن معشوقه تان می شود و به او اطمینان می دهد که شما شنونده خوبی برای او هستید.
مرتبط و عالی: چگونه یک آدم باحال باشیم؟ (3 گام ضروری)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *